Short shifter

Alle emner indenfor Tuning, bl.a. Motor, Undervogn og karrosseri.
Besvar
ar4me
Indlæg: 43
Tilmeldt: 07 feb, 2004 16:04
Geografisk sted: USA

Short shifter

Indlæg af ar4me » 07 dec, 2004 15:51

Hej igen,

Tak for al hjaelpen med at finde et kit til et hurtigt steering rack!

Er der nogen, der skulle kende en sted, hvor det er muligt at finde et short shifter kit til 75'eren. Jeg har proevet at maile de to bag teamcompetizione, men uden at faa svar :-(

Jes



Gobbel
Indlæg: 29
Tilmeldt: 23 jul, 2004 19:25
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Gobbel » 09 dec, 2004 19:28

Hej Jes,

Der er et sted på nettet hvor der findes en del om hvordan du bygger forskellige ting. Herunder er jeg også faldet over en måde at bygge quick shift/direct shift til vores elskede transaksel biler. Jeg mener bestemt det er på www.gtv6.org, hvor der også er en del andre artikler. Men siden er nede lige nu, så kunne ikke tjekke. Jeg kigger på et senere tidspunkt.

Andreas

ar4me
Indlæg: 43
Tilmeldt: 07 feb, 2004 16:04
Geografisk sted: USA

Indlæg af ar4me » 10 dec, 2004 06:18

Hej Andreas,

www.gtv6.org er lukket, men genaabnet paa www.alfagtv6.com [:)]

Egentlig ser det kit paa Team Competiziones side godt ud, men desvaerre svarer de ikke.

Jes

Gobbel
Indlæg: 29
Tilmeldt: 23 jul, 2004 19:25
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Gobbel » 10 dec, 2004 18:09

Godmorgen Jes,

Prøv på jek@tiscali.dk hvor jeg har mailet med ham, Mende, vedr. noget andet og det fungerede fint derpå. Ved ik om det er den samme du bruger, men et forsøg værd.

Jeg tjekkete den nye hjemmeside ud, men fandt ikke det vi leder efter, så det er ikke der. Grrrrr. [:(!]. Jeg leder videre.

Iøvrigt er der andre der helt har droppet alfas gearkasse bagi og monteret en 6 trins getrag hvor de normalt sidder, bag motoren, men det er nok for det første sviiiiiine dyrt at lave og for det andet ****er det bilens balance. Men måske man skulle finde en fra en 928, eller den nye maserati der også begge bruger transaksel princip (så vidt jeg ved hvilket jo ik altid er korrekt hehe)

Snakkes

Andreas

ar4me
Indlæg: 43
Tilmeldt: 07 feb, 2004 16:04
Geografisk sted: USA

Indlæg af ar4me » 11 dec, 2004 00:55

Hej Andreas,

Den 6-speed Getrag oppe foran har du sikkert set i GTV6 fra Sydafrika (Dawie de Villiers) - det er ham der bygger vores 3.7 24 ventilet V6'er - skulle ankomme omkring Nytaar. Anyway, som du siger, "oedelagger" det vaegtfordelingen og balancen af bilen - detudover er det ogsaa temmelig dyrt (som du siger).

Jeg proever Mende.

Jes

Besvar

Tilbage til "Alfa 75/90 Tuning"