Squadra chip tuning

Alle emner indenfor Tuning, bl.a. Motor, Undervogn og karrosseri.
Lars T
Indlæg: 125
Tilmeldt: 18 okt, 2003 00:45
Geografisk sted: Danmark

Squadra chip tuning

Indlæg af Lars T » 25 feb, 2004 01:24

Hej 155'er-drenge.
ville lige forhøre mig om der var nogle der kunne være interesseret i at få deres kæreste eje chiptunet??

Jeg har smmen med en del andre været helle møllen af "chip-tunere" rundt og er nok kommet frem til at en af de bedste til netop denne kunst er hollandske Squadra
Deres priser for enkelt chip ligger på omkring kr. 2400,- inkl moms og så får man på en 1.6TS og 2.0TS omkring 10 ekstra hk samt 16nm mere moment.

Pointen med Squadra chippen er netop at den er utrolig nem at udskifte, der følger nemlig en instruktionsmanual med, så man skulle kunne installere den selv på omkring en lille times tid. (der findes flere billeder på deres hjemmeside der omhandler installationen)

Hvis der er nogle af jer der kunne være intereseret må I meget gerne vende tilbage, så vi jo netop kunne presse prisen lidt.

se eventuelt mere på
http://www.squadra-tuning.com/English/E ... _romeo.htm

hilsen Lars



Thomas G
Indlæg: 281
Tilmeldt: 29 sep, 2003 06:10
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Thomas G » 25 feb, 2004 04:28

Hej Lars,-

Med forlov [:)],må jeg godt lige komme med en kommentar til det du skriver.Du fortæller at du har været hele raden rundt af "chippere",og er kommet til den konklusion at Squadra chip's er det bedste valg.Du mener vel billigste,ikke?For det bedste valg kan aldrig blive en samlebånds-chip,men derimod en som bliver lavet specielt til den individuelle bil/motor.Det er selvfølgelig lidt dyrere,men ikke meget.

Men jeg kan selvfølgelig godt se problemet.Jeg ved jo at du har "arbejdet" på det her længe,og har formentlig samlet interesserede fra det meste af landet.Skulle i alle vælge det samme sted for at få indjusteret og brændt en ny e-prom,ville der være nogen der skulle køre langt efter det.Og så smutter ideen ligesom lidt for nogle.

Men held og lykke.

Admin
Indlæg: 67
Tilmeldt: 05 maj, 2003 10:00
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Indlæg af Admin » 25 feb, 2004 08:25

Til interesserede, så I ikke bliver overrasket efter bestilling:
Vær opmærksom på at i nogle tilfælde skal boxen sendes til Holland, samt at der for at opnå den opgivne forøgede effekt og moment også skal udskiftes f.eks indsugningsrør på luftfilterkasse og justering af knasttider, se f.eks 156 TS.

MVH
Ole F

Lars T
Indlæg: 125
Tilmeldt: 18 okt, 2003 00:45
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Lars T » 25 feb, 2004 18:26

Hej Thomas,
Ja det er nu også rigtig - der var utrolig mange forskellige meninger til de forskellige virksomheder, yderligere var der jo også stor forskel på effekt ydelsen ville være - selv fra de virksomheder som forhandlede samme produkt..

Du har ret der er jo en del der er intersseret og netop fra hele landet - så det er nemlig også derfor det er svært at få det arrangeret så det hele falder på plads.

Så det var nok mere fordi det var billigt og var "nemmest" som du jo også er inde på - plus at der er mange der har gode erfaringer med dem også her i DK..

Og Ole du har helt ret...
Boxen skal sendes til Holland og der er noget justering...
Dog tror jeg at de personer som gerne vil have lidt mere effekt i deres bil allerede i forvejen har leget lidt med luftfilteret som måske smidt et andet i.. ;)

Thomas G
Indlæg: 281
Tilmeldt: 29 sep, 2003 06:10
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Thomas G » 25 feb, 2004 20:51

Grunden til at oplysningerne hos de forskellige tunere er forskellige,selv på samme produkt,er at der ikke er 2 motorer der er ens,derfor bliver resultatet forskelligt fra gang til gang.

Lars T
Indlæg: 125
Tilmeldt: 18 okt, 2003 00:45
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Lars T » 25 feb, 2004 22:12

Det er jeg nu ikke helt sikker på at det er der for - der var nemlig nogen, der ikke ville garantere en effektforøgelse hvorimod andre ville garantere +10/15% for den selv samme chip.. Er bestemt klar over at resultatet kan svinge, men det virkede bare som om der var virksomheder der prøve at "blæse og samtidigt have mel i munden" hvis du forstår...
Nogle var bestemt mere oprigtige end andre..

Pedersen
Indlæg: 104
Tilmeldt: 20 nov, 2003 17:46
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Indlæg af Pedersen » 25 feb, 2004 23:55

Vi har seriøs overvejet at 156érn chippet, og vi er nok mest til de chip der bliver tilpasset samtidig med at bilen er på rullefelt.
Scantune, Galten bliver nok vores valg.
De sidste penge mener/håber vi er givet godt ud.

Lars T
Indlæg: 125
Tilmeldt: 18 okt, 2003 00:45
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Lars T » 26 feb, 2004 00:35

Hej Pedersen,
Som jeg lige har skrevet i et andet indlæg har jeg allerede været i kontakt med Per, og mente klart at han var en af dem der ville klart den bedste til opgaven.
Per sagde iøvrigt den gang at jeg/vi sagtens kunne få noget rabat eller lign når vi var flere biler der stillede op..
Så det er da stadigt muligt at få Per til det.. men sig da endelig til jer er bestemt åbent for forslag..

Thomas G
Indlæg: 281
Tilmeldt: 29 sep, 2003 06:10
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Thomas G » 26 feb, 2004 05:04

Lars,-

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">Citat:<hr height="1" noshade id="quote">Det er jeg nu ikke helt sikker på at det er der for - der var nemlig nogen, der ikke ville garantere en effektforøgelse hvorimod andre ville garantere +10/15% for den selv samme chip.. Er bestemt klar over at resultatet kan svinge, men det virkede bare som om der var virksomheder der prøve at "blæse og samtidigt have mel i munden" hvis du forstår...
Nogle var bestemt mere oprigtige end andre..<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">

Jeg er helt enig.Et firma der skal/kan udføre en sådan operation skal vælges med meget omhu.Der er alt for mange useriøse,der lover til højre og venstre i den brance,men det er ikke den vigtigste ting : Hvis de ikke ved hvad de har med at gøre,kan de hurtigt lave mere skade end gavn.Og jeg vil vædde med at man selv står med regningen bagefter.

Den seriøse garanterer selvsagt ingenting,for kommer man anstigende med en motor der måske har kørt mange km.,eller den simpelthen er mishandlet,er det jo nok begrænset hvad der kan laves.Men sådan en vil den seriøse nok slet ikke røre ved.

Per Mai,Scantune,Galten er ihvertfald et godt valg.Personligt kunne jeg aldrig finde på at bruge andre end NAaK i Aars,men også VAE (vestsjællands auto & elektro) i slagelse,og VHA Trim i Broby på Fyn er rigtig gode bud.Der findes flere,dette er bare dem jeg kender til der er seriøse.Men alt i alt findes der garanteret kun en go' håndfuld der kan deres kram.

Ang. Squadra chip'en,er fidusen så ikke lidt væk hvis man på TS 16v motorene også skal til at justere knasttider,OG den skal sendes til Holland?Hvorfor skal den egentlig det?

PS : Jeg er forresten ikke klar over om de tunere jeg nævner alle chipoptimerer,jeg kender dem kun fra større tuningsprojekter.

Lars T
Indlæg: 125
Tilmeldt: 18 okt, 2003 00:45
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Lars T » 26 feb, 2004 16:40

god morgen god morgen :)
Thomas - jeg er helt enig - man skal virkelig se sig omkring når det jo netop gælder sit kæreste eje.. Nu var det bare at Squard er jo netop kendte for deres ekspertise omkring Alfa'er og har gode anbefalinger fra det mese af europa...

ang. TS'erne så har du jo lidt ret i at selve idéen omkring "det nemme" jo lidt falder fra hinanden når der er flere og relative store ting der skal gøres ved motoren for den ønskede effektforøgelse

dmode
Indlæg: 6
Tilmeldt: 16 dec, 2003 05:52
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af dmode » 01 mar, 2004 07:24

hej lars T
har lige fået min 155 2,0 ts 16v chippet med en ny chip på rullefelt hos rh motorsport i nordjylland, nærmere betegnet Fjerritslev. pris. 2800.- inklusive chip og rullefelt. 2,5 time en torsdag aften og vognen gik fra 143 hk. til 154 hk. samt et noget bedre moment. her blev også taget højde for kn kit. er super tilfreds, og det tog ikke skindet af næsen på en rent økonomisk.
mvh
dmode

elp
Indlæg: 1984
Tilmeldt: 08 okt, 2003 19:07
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af elp » 03 mar, 2004 06:09

Hej alle
Jeg har gennem nogle år fuldt en del med i chip tuning på forskellige engelske og hollandske fora. Mht Squada er det kun 156 og senere modeller hvor ECU'en skal sendes til Holland, i tidligere modellers ECU kan chippen skiftes (hvis man kan gøre det, så elekrostatiske udladning ikke kan forekomme; vil ødelægge hele ECU'en), instruktion medfølger. På de senere modeller skal chippen remappes opkoblet til en PC - for ikke at Squada's program bliver misbrugt kræves bilen eller ECU på deres værksted.
Trods det at jeg råder over udstyr til at forhindre elektrostatisk udladning (og kollegaer som ved hvad de har med at gøre) fravalgte jeg Squada, da min 155 2,0 16v blev chippet og valgte en UniChip fra Dastec, Sydafrika, som også fremstiller rullefelter. Det tiltalte mig, at chippen blev mappet på min bils motor. UniChip fås også her i DK, men jeg valgte grundet pris (SSK 5095,-) at få den mont. hos Dastec's skandinaviske agent, TS Motor (www.tsmotor.com), som bor lidt udenfor Helsingborg. UniChippen er en ekstra chip som mont. udenpå den originale og kan demont. og benyttes på den næste bil.
Min 155 var (er nu skiftet med 156) da ca. 5 år gammel, km 126k, standard inkl. indsugning/luftfilter. Den beviste, at der er forskel på selv moderne motorer som er fremstillede af robotter. På en kølig og let diset formiddag (giver bedre fyldning) ydede den 163 HK og 193 Nm før chipning, efter 186 HK og 205 Nm. Min årsag til at ofre de ca. 4200 DDK var moment hullet under 3800 o/min. Mellem 2-3000 o/min var moment forbedringe ca. 18%, så jeg fik hvad jeg gik efter. Da jeg solgte bilen, ville køberen (naturligvis) gerne have bilen med chip.
Benzin forbruget var uændret eller lidt bedre bagefter og vognen gik efterfølgende gennem synets forureningskontrol uden bemærkninger.
Men til syvende og sidst, er det et spørgsmål om tillid, hvor man vælger at få jobbet udført.

ole
Indlæg: 72
Tilmeldt: 06 okt, 2003 17:38
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Indlæg af ole » 03 mar, 2004 17:03

Jeg ved at Squadra foreskriver at køre på minimum 97 oktan efter en chiptuning.
Er det også sådan ved de andre fabrikater ?
Og hvad sker der hvs man ikke lige kan finde en tankstation, der har oktan 97 eller mere, og fylder 95 oktan på ?

Ole

A.Sommer
Indlæg: 257
Tilmeldt: 06 nov, 2003 02:23
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Indlæg af A.Sommer » 03 mar, 2004 23:32

Hejsa
Jeg har snakket med SCANTUNE om hvilken benzin man skal kører på efter chiptuning/optimering hos ham.
Per siger at den bliver stillet ind efter den slagsbenzin den ankommer med i tanken... altså er der hos ham ingen grund til højere Oktantal efter denne optimering..

elp
Indlæg: 1984
Tilmeldt: 08 okt, 2003 19:07
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af elp » 10 apr, 2004 04:11

Hej Ole - når man mapper chippen på bilen, er det netop med den benzin som sprøjtes ind i cylindrene. Det med oktantallet var én af grundene til at jeg valgte at give lidt flere penge for den mappede chip, oktan 97/98 var allerede dengang i 2001 ikke tilgængelig på ret mange tankstationer. Det samme gælder for evt. andre ændringen foretaget på motor, indsugning og udstødning, mapningen foretages på bilen som den er. Hvis man senere foretager ændringer på motoren (knastaksler, luftfilter etc.) skal/bør en ny mapning foretages.

Besvar

Tilbage til "Alfa 155 Tuning"