Luftfilter: K&N 57i Performance Kit

Alle emner indenfor Tuning, bl.a. Motor, Undervogn og karrosseri.
Egebjerg
Indlæg: 225
Tilmeldt: 10 mar, 2004 08:45
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Egebjerg » 09 sep, 2004 08:26

<font face="Verdana">ELP:

Hehe... det lyder faktisk spændende, og da der ikke findes K&N Performance Kit til Alfa 155 2,5 V6 (kun indsats-filter som iøvrigt virker glimrende!) var dit forslag jo en mulighed. Jeg har dog svært ved at danne mig et billede af din beskrivelse, men måske er jeg bare mere dum end de andre...? [:I]

Har du et billede eller gider/kan du lave en tegning af din halvtossede <font color="red">RAMCHARGER</font id="red">-løsning? Det ville være en kæmpe hjælp. På forhånd tak!

PS. Jeg tror jeg dropper det med emblemerne... [:D][:D][:D]</font id="Verdana">



Alfa Morten
Indlæg: 15
Tilmeldt: 21 jul, 2004 04:21
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Alfa Morten » 10 sep, 2004 05:31

Erik, måske er jeg ikke hurtig opfattende men hvorfor stiler du den til mig, det er i øvrigt en god historie du der kommer med er det din egen erfaringer med bånd puderen, lindeolien og en tændstik du taler om? ;-D.

Mvh/ Morten

Thomas G
Indlæg: 281
Tilmeldt: 29 sep, 2003 06:10
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Thomas G » 10 sep, 2004 05:45

Jeg tror også det er stilet til Mr. 146,som har underskrevet sit indlæg med Morten,he-he.

elp
Indlæg: 1984
Tilmeldt: 08 okt, 2003 19:07
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af elp » 10 sep, 2004 20:17

Hej gutter - jeg har ikke billeder af eller monteret den kunstneriske installation. Jeg lod mig bare inspirerer af alle indlægene i almindelighed og K&N's monteringsvejledning i særdeleshed.
Fra egne erfaringer og oplysninger fra teknikere er jeg af den opfattelse, at hvis man åbner for mere indsugning skal man også åbne for udstødningen (fra ventiler til afgangrør) for at øge effekten samt på en bil med ECU remappe styringen af tænding og benzinmængde. Alfa har mig bekendt aldrig brugt for restriktive filtre eller indsugningsystemer.
Egebjerg: Hvis du bare lukker øjnene er jeg sikker på, at du let kan forestille dig hvordan det kommer til at se ud. Det er synd at du ikke vil have emblemerne på, man skal ikke være så genert.

Alfa Morten
Indlæg: 15
Tilmeldt: 21 jul, 2004 04:21
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Alfa Morten » 11 sep, 2004 04:48

Hej Erik.. måske er jeg ikke hurtig opfattende men hvorfor er det lige at du stiler det til mig??? Det er nu en sjov løsning og den ville klart kunne sælge blandt VW, Opel og Ford folkene på bilgalleriet... eller er det din egen erfaringer med Leth løsninger og alt hvad der tilhøre af båndpudsere, lindeolie og tændstikker du deler ud af ;-D.

Mvh/ Morten

Alfa Morten
Indlæg: 15
Tilmeldt: 21 jul, 2004 04:21
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Alfa Morten » 11 sep, 2004 04:52

Det havde jeg ikke set Thomas.... Men det lyder mere logisk takker for henvisningen :-D

Thomas G
Indlæg: 281
Tilmeldt: 29 sep, 2003 06:10
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Thomas G » 11 sep, 2004 05:46

He-he,i kan ikke rigtig lige finde ud af hvordan i skal takle Erik's "geniale" påfund,hva'?Nu kan det jo være at det er mig der tar' fejl,men jeg vil tro at hans indlæg er ment som det man kalder ironi [;)][:)].

Min mening om K&N filtre er : Køb det for lydens skyld,hvis det er det man ka' li',for generelt set er det man effektmæssigt får ud af det ,så lidt (om noget overhovedet),at det dårligt kan mærkes i den store sammenhæng.Det er lidt det samme med de berømte bagpotter.Vil man noget i det små,så brug pengene på at få bilen chippet/rullet ind,det er meget mere værd.Ikke mindst fordi bilen efterfølgende oftest går helt anderledes,fordi det hele er justeret ind individuelt.Bedre speederrespons og en pænere lagt momentkurve (og dermed også en mere lineær hk/kw kurve) er den helt klare fordel med en individuel indjustering.Hertil kan man så vælge og få monteret K&N filter,så kunne det måske komme lidt til sin ret.

Jeg er ikke ude på at støde nogen,men jeg er ret overbevist om at det er kolde facts.

Alfa Morten
Indlæg: 15
Tilmeldt: 21 jul, 2004 04:21
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Alfa Morten » 12 sep, 2004 04:56

Thomas... du har ret Jeg tror nu heller ikke at Erik prøver at støde nogen, min erfaring med K&N er som du beskriver... Og det er ikke umuligt at Eriks model ville fungere lige så godt som et K&N filter... for det eneste det giver er en bedre lyd og lidt bedre brændstof forbrug hvis man vel og mærke ikke lader sig friste til at bruge højre fode lid tungere og mere pågrund af den ny vundende dybere motor lyd.
Mvh/ Morten

Besvar

Tilbage til "Alfa 156 Tuning"