Alternativer til orig. skiver søges

Bremsepræstationer og bremsekomponenter
Besvar
alfa33
Indlæg: 97
Tilmeldt: 06 dec, 2003 08:12
Geografisk sted: Danmark

Alternativer til orig. skiver søges

Indlæg af alfa33 » 22 jan, 2004 10:14

Ønsker bedre bremser på min 33 (1991) og ville lige
høre om nogen har nogle forslag/erfaringer med alternativer
til standardskiverne mv.



Synes ikke det originale funker ordentligt......

Mvh
Henrik



jensebhansen
Indlæg: 163
Tilmeldt: 29 dec, 2003 02:00
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af jensebhansen » 22 jan, 2004 17:57

Her er et forslag: ATE powerdisc. Har aldrig selv prøvet/brugt dem, men det er da et alternativ. Mere information her: www.ate-brakes.com.

Husk dog på at skiverne måske ikke har hele skylden, for den anvendte bremsebelægning har jo også indflydelse på hvordan bilen bremser med et givent pedaltryk.

Thomas G
Indlæg: 281
Tilmeldt: 29 sep, 2003 06:10
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Thomas G » 22 jan, 2004 23:01

Kommer helt an på dit behov.Tuller du ligeså stille rundt,eller er det fordi du har problemer med bremse fading pga. af hård kørsel?

Lige nu kører jeg med Brembo skiver og Mintex klodser i standard udførelse (33 1,7 IE,dvs. massive skiver),og det virker faktisk fint.Jeg har ikke observeret fading overhovedet,selv når de er blevet presset (kun gadekørsel).Før har jeg kørt med gennemborede Brembo sports skiver og tilhørende klodser på min gamle 1,7 QV (ventilerede skiver),sammen med stålomviklede slanger.Det virkede selvsagt også fint.

Husk også at tage højde for din bremsevæske.Trænger den måske til at blive skiftet?

alfa33
Indlæg: 97
Tilmeldt: 06 dec, 2003 08:12
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af alfa33 » 23 jan, 2004 03:50

Tak for tippet Jens (vil tjekke siden).

Som du (Thomas) skriver er netop fading ved hårdere nedbremsninger
problemet. Bruger ellers bilen som hverdagsbil, men den skal også gerne kunne "slå til" når bilen i ny og næ presses lidt ekstra.
Skal bruge noget som kan gå gennem syn, når den tid kommer. (Mener ikke at ventilerede skiver fx. kan gå gennem syn?)

Hvor har du købt dine Brembo-skiver og Mintex-klodser? (Kan du huske nogle ca. priser?) Er der stor forskel i forhold til de ventilerede
skiver du før kørte med?

Har iøvrigt tjekket bremsevæske (ikke længe siden skift)

Tak for foreløbige kommentarer!

Thomas G
Indlæg: 281
Tilmeldt: 29 sep, 2003 06:10
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Thomas G » 23 jan, 2004 05:57

Ventilerede skiver er selvfølgelig kun "synsbart",hvis bilen er født med dem,og det var det på min gamle 1,7 QV,'89.Ellers findes de på 33 16v'eren.

Brembo/Mintex mixet jeg kører med nu er købt igennem Østergaard.Er det ikke Roskilde afd. der giver rabat til Alfaklub medlemmer?

Om der er forskel fra de ventilerede Brembo/Brembo og til det jeg har på nu,ved jeg ikke rigtig,for det er snart nogle år siden jeg havde 1,7 QV'eren.Men til gadekørsel er der nok ikke den store forskel.

Mine Mintex klodser er ikke de berømte serie 1144,som jo også sagtens kan bruges til banekørsel.Jeg kan desværre ikke huske nummeret på dem,men jeg skal se om jeg har kassen endnu (STOR sandsynlighed for det,-jeg er nok verdens værste til at rydde op [:I] ).Men de har bestemt "racer" aner,for indtil de første par bremsninger er udført,er der ikke den store virkning i dem.Der skal ihvertfald trædes noget hårdere på pedalen.Når de så er varme,er de eminente!!

alfa33
Indlæg: 97
Tilmeldt: 06 dec, 2003 08:12
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af alfa33 » 23 jan, 2004 09:25

Tak for tippet m/Østergaard. Jeg ved ikke med rabat, men vil undersøge nærmere. Ville være great hvis du evt. finder nummeret på Mintex og vil smide det herind. Nu nævner du
også de "berømte" serie 1144 - kender dem dog ikke......
Har en del projekter med min 33´er, men bremser må blive noget af det første, der skal ordnes.

Jeg fik vist også lige vrøvlet lidt (mht. ventilerede skiver) - jeg har en 16V (´91). Tænkte på min tidligere 1,5 ti.

Thomas G
Indlæg: 281
Tilmeldt: 29 sep, 2003 06:10
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Thomas G » 24 jan, 2004 04:56

Sorry,kassen er smidt væk.Men prøv at ring og snak med Østergaard om det.

Thomas G
Indlæg: 281
Tilmeldt: 29 sep, 2003 06:10
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Thomas G » 30 jun, 2004 01:26

Ha,nu fandt jeg Mintex kassen alligevel.Sagde jeg ikke at jeg er verdens værste til at rydde op??Det er så vist hermed bevist ! ! !

Klodserne har nummeret : MDB 1511 AF.Men de er jo til massive skiver,ved ikke om de så laver dem til ventilerede med samme nr.Prøv at høre Østergaard (som vist hedder noget andet nu).

alfa33
Indlæg: 97
Tilmeldt: 06 dec, 2003 08:12
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af alfa33 » 30 jun, 2004 01:38

Alletiders.. [:)] Tak for det.

Har du nogen idé om hvad Østergaard kunne hedde nu, evt. tlf.nr.?
I et andet indlæg (som du jo også har læst) skriver jeg om standardklodser. Men måske noget andet er bedre, fx Mintex ....hmm

Thomas G
Indlæg: 281
Tilmeldt: 29 sep, 2003 06:10
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Thomas G » 30 jun, 2004 01:50

Skal nok lige kigge efter det,men skal lige til tandbrækker nu [xx(]

Thomas G
Indlæg: 281
Tilmeldt: 29 sep, 2003 06:10
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Thomas G » 30 jun, 2004 05:07

Kan ikke finde ud af andet end at de stadig hedder A. Østergaard A/S.Måske de bare er kommet med i en kæde,eller hva' ved jeg,der står ihvertfald noget andet på deres tøj nu.

Jeg har fundet nogle adr. og tlf.nr. på dem,der ligger da en i Åbyhøj,se linket.Men jeg ved ikke om private kan købe hos dem,da det er et engros firma.Men du kan da ringe til dem ang. brembo og mintex klodser.

http://www.infoavisen.dk/erhvervsoplysn ... EB=&EMAIL=

alfa33
Indlæg: 97
Tilmeldt: 06 dec, 2003 08:12
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af alfa33 » 02 jul, 2004 04:49

Alletiders - tak[8D]. Jeg vil prøve at ringe til dem. (Skriver først nu da "tilmelding til indlæg" åbenbart er kikset.[?])

Besvar

Tilbage til "Alfa 33 Alle modeller Bremser"