Er røret tæret ?

Bremsepræstationer og bremsekomponenter
Besvar
KaiserPingo
Indlæg: 5
Tilmeldt: 19 feb, 2011 01:07
Geografisk sted:
Kontakt:

Er røret tæret ?

Indlæg af KaiserPingo » 06 jun, 2011 08:44

<p>Dumpede til synet, på et tæret bremserør, ved højre baghjul.</p><p>Hvilket kom noget bag på mig.</p><p>Hjemme igen og op med bilen og se nærmere på stedet.
Problemområdet skulle være i bukningerne, inden røret går over i flex-slangen.</p><p>Røret er tilsyneladende belagt med et tyndt plastovertræk(?) og inde under ser det ud til, at det er anodiseret, eller lignende.</p><p>Plastlaget var revnet og bulet op og der var lidt ujævnt i det underliggende anodiserede lag.</p><p>Jeg skrabede området frit for antirustmiddel, plastovertrækket og det tynde anodiserede lag og fandt absolut ingen tæringer, men kun metal.</p><p>Kan den virkeligt dumpes på, at overtrækket på røret er skadet ? </p><p>-</p><p>Jeg gruer lidt for, at skulle skifte det rør, da jeg aldrig har arbejdet med bremserør tidligere.</p><p>Kigget på vorkshop manualen og set, at jeg skal ha den bagerste del af udstødningen af og også ha sænket tanken.</p><p>Et bremserørssæt er overkommeligt i pris (Konen flyttet hér den 1', så seriøst lavvande i kassen :-( ), men da jeg kommer til, at skulle gøre det hele alene, er jeg lidt usikker.</p><p>Kan jeg finde ud af det generelt ?</p><p>Kan jeg få det tæt ?</p><p>Kan jeg udlufte, når jeg er ene mand ?</p><p> </p><p>Skifte generator, startmotor, bremseskiver, klodser, fjedre, støddæmpere o.l. er noget jeg håndterer standard.</p><p> </p><p>På forhånd tak fra FattigRøven i Tidsnød ! </p><p> </p>



svendm
Indlæg: 169
Tilmeldt: 08 aug, 2005 11:15
Geografisk sted:

Indlæg af svendm » 06 jun, 2011 10:24

Han kan godt dumpe den på at han tror røret er tæret. Så pudser du det bare af og kører derud igen.
Prisen for sådan et rør er nogle få hundrede alt efter hvor du får det fra, det er jo nok dyrest ved Alfa og billigst hvis du har et bremse/koblings firma i nærheden.
Det er meget enkelt at gøre, det er bare 2 rør der er skruet sammen med gevind samlinger og så sætter du det på lige som du tager det andet af.
Du kan købe en udlufter ved Harald Nyborg eller lignende og så kan du sagtens udlufte selv, men ellers kender du ikke et barn eller en anden person der kan træde på bremsepedalen ?
Held og lykke med det.
Mvh.Svend

elp
Indlæg: 1984
Tilmeldt: 08 okt, 2003 19:07
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af elp » 06 jun, 2011 18:57

Der rigtigt som Svend skriver, du kan få en anmærkning for rust i br.rør, men hvis du kommer tilbage med røret renset og der ikke er tæringer i røret, skal han godkende fejlen som rettet. Husk efterfølgende at rustbeskytte røret.
Hvis røret kan købes færdigt, et det let at skifte og lufte br. væsken bagefter med en hjælper eller et udlufter apparat.

Besvar

Tilbage til "Alfa 145/146 Bremser"