Bremseregulator AR 145/146 TS 1,6 99
Bremseregulator AR 145/146 TS 1,6 99
Synsmanden synes den er rustet fast, hvilket er utænkeligt ihvorvel mit autoriserede værksted selvfølgelig altid afprøver den lille vippearm som bruges til fjedervægten når stjernemekanikeren tester funktionen inden der krydses af i rubrikken :"bremser efterset smurt og justeret" 1200,-incl moms!! I dont think so.Bremseregulatoren(brg) sidder i ve. side lige ved siden af bagerste potte,følg bremserørerne en gummimanchet kan krænges til side og afslører arm,aksel(rustet)og stemplet til den ventil som regulere bremsekraften til baghjulene rens detaf,uden at afmontere, herefter rustopløser og træk i den vippearm som dit værksted ikke kender og så virker det igen!Fyld op med kobberpasta sæt manchetten på igen og husk : tillid er godt kontrol er bedre.
-
- Indlæg: 84
- Tilmeldt: 05 maj, 2003 22:56
- Geografisk sted: Danmark
Det er principelt forkert at smøre med kobberfedt hvor der typisk fokommer gummipakninger.
Såfremt der skal smøres bør der anvendes bremse-/caliperfedt. Fremstilles bl.a af ATE. ATE's bremsefedt er blåt.
Dette fedt må bruges til at smøre stempler/pakninger i hjulcylindre, calipere, lastafhængige veniler, hovedcylindre og for den sags skyld også slavercylinderen til koblingen. !
Såfremt der skal smøres bør der anvendes bremse-/caliperfedt. Fremstilles bl.a af ATE. ATE's bremsefedt er blåt.
Dette fedt må bruges til at smøre stempler/pakninger i hjulcylindre, calipere, lastafhængige veniler, hovedcylindre og for den sags skyld også slavercylinderen til koblingen. !
Det er da fuldstændig rigtigt det er vippearmakslen der skal smøres med kobberpastaén selve stemplet til ventilen får skam også ATE pastaén for det har vi altid brugt for det er eminent til bla. at forebygge fastsiddende calibre se venligst "bremse" indlægget , det jeg skrev om "opfyldning" kan nok misforstås! tak for opmærksomheden!!!
Hej Will.
Som du selv siger skal mekanikken vedligeholdes, men også selve ventilen skal aktiveres en gang i mellem for ikke at gro fast. Det gøres ved at bremse hårdt en gang i mellem, eller mens bilen står stille simpelthen flere gange at trampe pedalen ned alt det man kan. Er der forøvrigt nogle der ved hvordan man indstiller ventilen. Øjet til fjederen på min egen 146 er ved at være temmeligt langt af slid / rust, så jeg tvivler på, at den fungerer som den skal.
Med venlig hilsen
Morten
4630
Som du selv siger skal mekanikken vedligeholdes, men også selve ventilen skal aktiveres en gang i mellem for ikke at gro fast. Det gøres ved at bremse hårdt en gang i mellem, eller mens bilen står stille simpelthen flere gange at trampe pedalen ned alt det man kan. Er der forøvrigt nogle der ved hvordan man indstiller ventilen. Øjet til fjederen på min egen 146 er ved at være temmeligt langt af slid / rust, så jeg tvivler på, at den fungerer som den skal.
Med venlig hilsen
Morten
4630