Brembo skiver til Alfa 156 2,0

Bremsepræstationer og bremsekomponenter
Besvar
Lars Sørensen
Indlæg: 239
Tilmeldt: 08 jul, 2004 00:41
Geografisk sted: Danmark

Brembo skiver til Alfa 156 2,0

Indlæg af Lars Sørensen » 08 jul, 2004 00:51

<font face="Arial"></font id="Arial"><font size="3"></font id="size3"><font color="orange"></font id="orange">
Jeg ved at der har været forespurgt tidligere på bremseskiver fra Brembo en del gange. Men.....
Kan nogen fortælle mig hvor jeg får et sæt Brembo borede skiver til min 156 2,0 ??? Gerne til en favorabel pris.
Pris fra Rallycentret er 2650,00 + moms incl. belægning.



Morten
Indlæg: 225
Tilmeldt: 07 okt, 2003 18:56
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Morten » 09 jul, 2004 20:20

Hej Lars...
Som tidligere omtalt kan man i hvert tilfælde i Sønderjylland få en god rabat ved fremvisning af sit klubkort hos Østergaard, undskyld Mekonomen. Prøv at ringe til Aabenraaafdelingen 74624644 og snak med Peter, han ved hvad det drejer sig om...

Hilsen Morten

Lars Sørensen
Indlæg: 239
Tilmeldt: 08 jul, 2004 00:41
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Lars Sørensen » 16 jul, 2004 22:08

Hej Morten

Undskyld jeg først er på igen nu, men er lige kommet hjem fra en uges overarbejde.
Tak for dit svar, beklageligvis levere Merkonomen ikke Brembo Sportskit. Har forespurgt...!
Men det er korrekt at standard skiver, d.v.s. skiver uden boringer, riller eller andet, kan leveres til en rimelig pris.( dobbelt ventilerede skiver til 731,00 + moms pr. skive til for )
Så er der eventuelt andre der har et bud ??

Thomas G
Indlæg: 281
Tilmeldt: 29 sep, 2003 06:10
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Thomas G » 19 jul, 2004 21:58

Hej Lars.

Jeg har lige spurgt min kammerat som har værksted,og handler meget med Merkonomen.Han siger at de godt kan købes igennem dem,men at de skal bestilles,da det jo ikke er normal lagervare.

Bentos
Indlæg: 86
Tilmeldt: 02 sep, 2003 22:27
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Indlæg af Bentos » 19 jul, 2004 23:02

Angående Mekonomen (ex-Østergaard), så er de også flinke til at give rabat i afdelingen i Vallensbæk/Brøndby.

Lars Sørensen
Indlæg: 239
Tilmeldt: 08 jul, 2004 00:41
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Lars Sørensen » 20 jul, 2004 21:42

Hej igen alle sammen

Tak for svarene.
Har talt med Henrik fra ALFATEC og fået en fin behandling dér.
Merkonomen kan ikke levere bremseklodser til sættet og har en levering på op til 6 uger, men Alfatec mener at levere inden 3 uger og til en bedre pris incl. belægning.
Så alt i alt kan jeg kun anbefale at tage en snak med ALFATEC måske prisen bliver endnu bedre med tiden.....
Igen tak for hjælpen til alle.

Lars Sørensen
Indlæg: 239
Tilmeldt: 08 jul, 2004 00:41
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Lars Sørensen » 20 aug, 2004 05:49

Henrik fra Alfatec leverede varen og den blev monteret.
Brembo Sportskit ( borede dobbelt ventilerede skiver + tilhørende sko )
Det virker.........

Thomas G
Indlæg: 281
Tilmeldt: 29 sep, 2003 06:10
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Thomas G » 20 aug, 2004 07:31

Hej Lars.

Må vi høre prisen?

Lars Sørensen
Indlæg: 239
Tilmeldt: 08 jul, 2004 00:41
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Lars Sørensen » 20 aug, 2004 07:49

Selvfølgelig.......
Som tidligere nævnt fik jeg et vejledende bud fra Jens Kristoffersen ( Rallycentret ) på 2650,- + moms ( 3312,50 kr. )
Henrik fra Alfatec var flink og gav lidt rabat i en hurtig handel.
Min pris var 2962,50 kr. alt incl. leveret hos mig.
Så alt i alt en besparelse på små 350,- kr.
Små penge i en stor sammenhæng men trods alt sparet.
Måske Henrik kan få ekstra rabat ved større køb, så prøv om det kan lade sig at gøre at samle nogle stykker....
Giv mig lige et prej hvis jeg er blevet r.... !!!

Alfa Morten
Indlæg: 15
Tilmeldt: 21 jul, 2004 04:21
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Alfa Morten » 31 aug, 2004 07:10

Hej Lars

Er det prisen for 4 skiver ex montering?, hvordan med bremsekalibre skal man skifte dem også? og ved du hvad de koster.

Mvh/ Morten

Lars Sørensen
Indlæg: 239
Tilmeldt: 08 jul, 2004 00:41
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Lars Sørensen » 31 aug, 2004 07:29

Hej Morten

Desværre du - prisen er for et sæt skiver incl. spec. belægning til for uden montering.
De originale kaliber kan og er blevet brugt, de fejler ikke noget.
Desuden kan du komme i problemer med statens bilinspektion hvis du køber et sæt Brembo kaliber, men spørg mig ikke hvorfor. Det er en helt anden problematik.
Prisen for et sæt kaliber, skiver, montagebeslag og bremseslanger samt belægning koster omkring 12.000,- kr. uden montering ( 895,- £ )
Grand Turismo sættet koster mellem 15.000 og 22.000,- kr. lidt afhængig af hvor du køber det.

[file]BrSpkdr_b.jpg,336,,0[/file]

[file]Brembo_895_£.jpg,336,,0[/file]

[file]BREMBO_Bremsekalibre__Skiver_til_10_-_15000.-_kr..jpg,336,,0[/file]

Lars Sørensen
Indlæg: 239
Tilmeldt: 08 jul, 2004 00:41
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Lars Sørensen » 10 apr, 2005 19:34

Lige en tilbagemelding vedr. Brembo Sportskit til 156´eren.

De bremser stadig som en drøm[:p] Tilfredsheden vil ingen ende ta´..!
De ruster ikke som de originale, de bremser MEGET bedre og så ser de seje ud.

En kæmpe anbefaling fra mig til at invistere i Brembo kram næste gang I skal ha´ nye for/bag bremser. Tør slet ikke tænke på hvordan det ville virke med GTA kalibre[:p]

tpsimmert
Indlæg: 50
Tilmeldt: 22 jan, 2004 17:09
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af tpsimmert » 11 apr, 2005 23:30

Hej Lars.

Var monteringen af skiverne uproblematisk?

Og ikke mindst - er der bid i bremserne. Jeg selv har købt en Alfa der var påmonteret ventilerede og hullede skiver, efter sigende fra Tarox (?) og efter sigende af en meget god kvalitet. Men jeg synes at der skal trædes hulens hårdt på pedalen. Ved let bremsetryk tager de meget fint fat, men skal der bremses bare halvkraftigt skal der presses til. Så når jeg om ikke så længe skal have skiftet skiver+klodser foran vil jeg have noget med virkeligt bid i. Ikke noget sportspræget der skal bremses varme og dermed kræver konstant frisk og hurtig kørsel. Kan Bremboerne det?

Mvh Tom

Lars Sørensen
Indlæg: 239
Tilmeldt: 08 jul, 2004 00:41
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Lars Sørensen » 12 apr, 2005 10:53

Ciao Tom

Hmm - montage blev overladt til værkstedet, du ved det der med sorte fingre [xx(] ej spøg til side, jeg har ikke noget sted at rode med øsen så bliver nødt til at betale mig fra det[V]

M.h.t. bremseeffekt så lader Brembo Sportskittet ikke noget tilbage for de originale, men til gengæld "fader" de ikke ved hård nedbremsning.
Det kunne lyde som om du har en forkert kombination af klodser/skiver eller også er der en fejl på dit ABS anlæg.

Har du nogen sinde fået skiftet dit bremsevæske ??

Er klodserne for hårde eller omvendt kan du få en underlig føling med pedalen/bremsning.
Brembo´erne skal varmes en smule op for maximal ydelse men det kommer automatisk ved en hård opbremsning. Hvorimod ved daglig kørsel minder de om de originale bremser.
Du skal dog være opmærksom på ar de kan pive en smule og enkelte har haft store gener. Jeg ved ikke om det skyldes vedligeholdelse eller noget andet, men det er debateret meget. Enkelte mener at problemet kan elimineres ved at købe Ferodo belægning i stedet for Brembo, Ferodo belægning er dog ikke helt nemt at købe da kun udvalgte forhandler disse.
En hel anden ting er at pedalfølsomheden er forskellig på de forskellige årgange, så måske det egentlig er der problemet ligger.
Så alt i alt er det op til dig at tage chancen.[;)]

Besvar

Tilbage til "Alfa 156 Bremser"