Goddag allesammen, har lige selv skaffet mig en Alf..
har kigget lidt på det der med chip *optimering*.
Jeg satser på kvali/performance..
I vordingborg kan det blive gjort for 4800 + 800(rullefelt/samt bevis) incl. moms, montering og optimering på felt.
f.eks vil en 2.0 TS blive til 170 hk/210+ nm ca!. (+20hk/+30 nm)
Det er sådan at hvis i er interesseret så kan i kontakte mig, da der kan blive lavet en nogenlunde aftale ud af dette... hvis vi er en del så burde max ca 4000 for det hele ligge inden for rækkevidde.
Kontakt på mail: Devdas@flash.ro
Ha en g0 dag allesammen ))
P.s En Alf ska være org, det er en styling i sig selv, dog synes jeg chipping er ok da det bare er en begræsning fra software/firma og ikke mekanisk, men som styrer på en måde den del... så Alfaen ska da ha mekanisk frit løb.. som kom ud af produktion:))..
Chip *optimering*..
Hej six-speed og velkommen.
Der er 2 måder at "chippe" en elektronisk styret motor på, optimering af eksisterende maneger system, f.eks. hos Scantune, Galten www.scantune.dk tror prisen er kr. 2800 for ARKD medlemmer, eller montering af en programmerbar chip (piggi bag), fra ca. kr. 4000, f.eks. TS Motor ved Helsingborg http://www.tsmotor.com/dot5/index.php Begge varianter er på Rullefelt og udnytter de muligheder hver enkelt motor har i sig.
Der findes andre løsninger, men de fleste kræver skift af en hukommelses enhed i styringsboxen, med de seneste boxe kan ikke åbnes.
Der er 2 måder at "chippe" en elektronisk styret motor på, optimering af eksisterende maneger system, f.eks. hos Scantune, Galten www.scantune.dk tror prisen er kr. 2800 for ARKD medlemmer, eller montering af en programmerbar chip (piggi bag), fra ca. kr. 4000, f.eks. TS Motor ved Helsingborg http://www.tsmotor.com/dot5/index.php Begge varianter er på Rullefelt og udnytter de muligheder hver enkelt motor har i sig.
Der findes andre løsninger, men de fleste kræver skift af en hukommelses enhed i styringsboxen, med de seneste boxe kan ikke åbnes.
Jamen, jeg tror at man får lige meget ekstra ud af hver metode. Men der er forskel på 1. ydelsen på standard bilen, og 2. hvor modtagelig motorerne er, selv om det er samme model og motortype.
Jeg havde en 155 2,0 16V som fik en programmérbar Unichip hos TS Motor, og motoren ydede før mont. af chip 12 HK mere end standard og den fik yderligere 20 HK mere samt et især bedre moment i de lavere omd. tal, så jeg var meget tilfreds. Specielt det højere moment under 3500 omd/m kunne mærkes, det er svært, synes jeg at rigtig mærke forskel på flere HK.
Jeg havde en 155 2,0 16V som fik en programmérbar Unichip hos TS Motor, og motoren ydede før mont. af chip 12 HK mere end standard og den fik yderligere 20 HK mere samt et især bedre moment i de lavere omd. tal, så jeg var meget tilfreds. Specielt det højere moment under 3500 omd/m kunne mærkes, det er svært, synes jeg at rigtig mærke forskel på flere HK.