Farvekode

Chassis, døre, klapper og komponenter monteret på karrosseriet.
Besvar
nthygesen
Indlæg: 2
Tilmeldt: 18 apr, 2007 22:44
Geografisk sted: Danmark

Farvekode

Indlæg af nthygesen » 18 apr, 2007 23:59

Hej, Jeg er igang med at restaurere (rustarbejde, rustarbejde og mere rustarbejde) en Alfetta 2000L Quadro... fra 1984 (Saloon=4 dørs), jeg mangler en farvekode til modellen, den er ikke på sin plads på indersiden af bagklappen (der er kun klister tilbage).
Farven er en ubestemmelig dyb mørkebrun/mørkegrøn metallic der minder meget om smykkestenen "tigerøje" i dens mørkegrønne udgave. Er der nogen der kan hjælpe med en ALFA kode eller evt. en Motip kode.
Så vidt jeg har fundet ud af er det en forholdsvis almindelig Alfetta Saloon farve, da en del afbildninger på nettet af modellen er netop i denne farve.[?][?] [:D][:D]



elp
Indlæg: 1984
Tilmeldt: 08 okt, 2003 19:07
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af elp » 19 apr, 2007 00:14

Det er nok svært at finde farve nr. på en beskrivelse. Prøv at køre til en Alfa forhandler som har været forhandler længe, i Kbh. Jensen Auto, Hersild&Heggov og CarCenter, det kan være at de har noget "gammelt" rep.lak stående på reservedelslageret eller de ved hvad farven hedder, hvis du er heldig.
Hvis du skal have sprøjte lakeret bilen delvist, vil en dygtig autolakerer kunne blande en farve som matcher den nu nok noget falmede farve.
Held og lykke.

Frankie
Indlæg: 4
Tilmeldt: 10 apr, 2007 23:19
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Frankie » 19 apr, 2007 07:33

Hejsa, jeg har en liste over farvekoder som er vedhæftet, det kan være du kan bruge den.
Held og lykke med projeketet

[file]index2a.pdf,696,,0[/file].

nthygesen
Indlæg: 2
Tilmeldt: 18 apr, 2007 22:44
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af nthygesen » 19 apr, 2007 08:45

Hej. Tak for den kvikke respons, jeg har vedhæftet et billede af den aktuelle alfa, som den så ud i 2003 da den sidst var aktiv.

Jeg vil prøve om der skulle være en gammel alfist der måske vil kunne genkende farven.

Jeg har downloaded kodelisten (tak for den), man ved aldrig om den vil kunne gøre nytte!

[file]IM000030-X.JPG,698,,0[/file]

Besvar

Tilbage til "Type 116 Karrosseri"