Benzinmåler / olietryksmåler 1300 GTJ 66´'

Elektrisk og elektriske/elektroniske komponenter
Besvar
Morten
Indlæg: 225
Tilmeldt: 07 okt, 2003 18:56
Geografisk sted: Danmark

Benzinmåler / olietryksmåler 1300 GTJ 66´'

Indlæg af Morten » 20 jul, 2005 17:06

Jeg har lidt problemer med kombiinstrumentet, der viser benzinstand / olietryk på min 1300 GTJ fra 66. Det er den med det flade instrumentbord og 4 runde Vegliainstrumenter. Problemet består i, at instrumentet under kørsel altid viser max olietryk og benzinstand, ligesom kontrollampen for benzinreserve lyser hele tiden. Jeg har målt ledningerne fra benzinmåleren igennem (rød for måler, hvid for reserve) samt checket, at der er stel på tanken, og de er begge OK. Det samme gælder for ledningen til olietryksmåleren bagest på motoren. Stel til instrumentet er også OK. Når tændingen er afbrudt falder viserne tilbage til 0 både for benzin og olietryk. Er der nogen der har erfaringer med dette og evt en ide om hvor fejlen kan ligge ?

Hilsen Morten



Morten
Indlæg: 225
Tilmeldt: 07 okt, 2003 18:56
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Morten » 10 aug, 2005 20:50

Hej. Jeg kan svare selv nu. Problemet med benzinmåleren var både en intern kortslutning i instrumentet samt en utæt svømmer. Sidstnævnte plasticfætter var blevet utæt idet metalholderen havde gnavet i den. Jeg tømte den og lappede den med 2K-lim. Det holder endnu. Olietryksproblemet var giveren på motoren, jeg har sat en ny i nu. Den er forøvrigt svær at komme til, helst skal starteren og karburatorerne af. Men nu skulle jeg have set begge dele efter aligevel, så det var ikke noget problem.

Hilsen Morten

Besvar

Tilbage til "Type 105 El-system"