Støddæmpere bag spider 81

Fjedre, støddæmpere og ophæng
Besvar
jks
Indlæg: 25
Tilmeldt: 14 dec, 2005 19:19
Geografisk sted: Danmark

Støddæmpere bag spider 81

Indlæg af jks » 06 feb, 2006 20:22

Hej

Er der nogen som kender den nemmeste måde at skifte de bagerste dæmpere på en 1981 spider. Såvidt jeg kan se skal fangbåndene på bagakslen af for at kunne få fjedrene ud ???.

Mvh Jesper (JKS)



elp
Indlæg: 1984
Tilmeldt: 08 okt, 2003 19:07
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af elp » 07 feb, 2006 21:16

Hej Jesper - iflg. et sammendrag af værkstedsmanualer for 105/115 jeg har, viser en tegning, at man løsner nederste stræber arms forreste ankerpunkt og demonterer fastgørelsen på bagakselbeslaget og nederste støddæmper nøtrik og trækker fjederen ned samt demonterer øverste dæmpermøtrik. Det også udtil at man skal løsne krængningsstabilisatoren fra akselbeslaget. Det er ikke vist på tegningen, men man skal understødte karrossen. Men fangbåndet sidder på
Man skal når man samler tjekke afstanden mellem gummistoppet og akselbeslagets top, så det er som før adskillelse og ens i begge sider, der findes en spacer (fårs øjensynligt i forskellige tykkelser) i nederste fjederskål.
Hvis du vil have tegningerne kan jeg kopierer eller scanne siderne til dig. Send mig en mail på eril@loye.net.

jks
Indlæg: 25
Tilmeldt: 14 dec, 2005 19:19
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af jks » 10 feb, 2006 21:24

Hej Erik

Tak for begge svar ( støddæmper + simmerringe) jeg vil meget gerne have anvisningerne fra manualerne - hvis du kan scanne er min email jesper@danmorehobby.dk ellers er min adresse : Jesper Sørensen, Kronborgvej 17, Veerst 6600 Vejen. Jeg vil selvfølgelig gerne betale dig for dine udgifter - skriv dem på og jeg kan sende dig en check.
På forhånd tak Jesper

PS de manualer du har - hvad hedder de, måske kan Køsters boghandel eller lign. skaffe dem, jeg har nemlig en del renovering foran mig og sådanne bøger plejer at tjene sig hjem...

Besvar

Tilbage til "Type 105 Hjulophæng"