Hej
Hvem ved om /hvordan man kan justere et ZF styrehus på ovennævnte Spider ( der er lidt rigelig slup/slør ) Jeg synes jeg engang har læst at det kan gøres på kærvskruen i midten efter man selvfølgelig har løsnet kontra møtrikken ???
Hilsen
Jesper (JKS)
Styrehus 81er Spider
Hej igen…
Nu har jeg fået tjekket manualen vedr. justering af ZF-styrehus, og det er ret ligetil: Man sætter styrearmen i neutral stilling, dvs når bilen kører ligeud. Herefter skruer man skruen ind indtil slør netop er elimineret. Drej armen ca. 30 grader til hver side og kontrollér, at mekanismen ikke ”binder”. Er dette tilfældet må man justere igen, indtil mekanismen løber tilfredsstillende.
Hilsen Morten
Nu har jeg fået tjekket manualen vedr. justering af ZF-styrehus, og det er ret ligetil: Man sætter styrearmen i neutral stilling, dvs når bilen kører ligeud. Herefter skruer man skruen ind indtil slør netop er elimineret. Drej armen ca. 30 grader til hver side og kontrollér, at mekanismen ikke ”binder”. Er dette tilfældet må man justere igen, indtil mekanismen løber tilfredsstillende.
Hilsen Morten
Hej Morten
Nu er styrehuset justeret - meget simpelt, tager ca 15min. - og det er ganske rigtigt blot at løsne kontra møtrikken (19mm) og herefter dreje kærvskruen i centrum med uret indtil sløret er væk. Juster ikke for meget idet styretøjet så går trægt og selvopretningsevnen forsvinder - så prøv lidt frem indtil justeringen er et godt kompromis mellem slør ( på min næsten ingenting) og letgående styretøj. Men som Morten skriver tjek alle forbindelser grundigt - der er mange og mange muligheder for slør og defekte manchetter samt hjælpestyrehuset i højre side. Evt. dele kan købes hos bl.a. Spiderpoint i Tyskland - selve styrehuset er dog ingen steder billigt !!
Hilsen
Jesper
Nu er styrehuset justeret - meget simpelt, tager ca 15min. - og det er ganske rigtigt blot at løsne kontra møtrikken (19mm) og herefter dreje kærvskruen i centrum med uret indtil sløret er væk. Juster ikke for meget idet styretøjet så går trægt og selvopretningsevnen forsvinder - så prøv lidt frem indtil justeringen er et godt kompromis mellem slør ( på min næsten ingenting) og letgående styretøj. Men som Morten skriver tjek alle forbindelser grundigt - der er mange og mange muligheder for slør og defekte manchetter samt hjælpestyrehuset i højre side. Evt. dele kan købes hos bl.a. Spiderpoint i Tyskland - selve styrehuset er dog ingen steder billigt !!
Hilsen
Jesper