Styrehus 81er Spider

Fjedre, støddæmpere og ophæng
Besvar
jks
Indlæg: 25
Tilmeldt: 14 dec, 2005 19:19
Geografisk sted: Danmark

Styrehus 81er Spider

Indlæg af jks » 04 jan, 2006 01:19

Hej

Hvem ved om /hvordan man kan justere et ZF styrehus på ovennævnte Spider ( der er lidt rigelig slup/slør ) Jeg synes jeg engang har læst at det kan gøres på kærvskruen i midten efter man selvfølgelig har løsnet kontra møtrikken ???

Hilsen
Jesper (JKS)



Morten
Indlæg: 225
Tilmeldt: 07 okt, 2003 18:56
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Morten » 04 jan, 2006 19:12

Hej Jesper.

Jeg vil lige se, om jeg kan finde noget i min manual, men jeg tror du har ret. Hvad med hjælpestyrehuset, der overfører kraften til styrestængerne, er det uden slør ?

Hilsen Morten

jks
Indlæg: 25
Tilmeldt: 14 dec, 2005 19:19
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af jks » 05 jan, 2006 17:22

Hej Morten

Jeg takker på forhånd - ja alle led og styrehjælpehuset er OK - det virker som om det slør som den har kun ligger i styrehuset ( den har ca 4 cm på rattet og jeg tror det er for meget til syn - ellers virker styretøjet ok.

Hilsen Jesper

Morten
Indlæg: 225
Tilmeldt: 07 okt, 2003 18:56
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Morten » 06 jan, 2006 06:13

Hej igen…
Nu har jeg fået tjekket manualen vedr. justering af ZF-styrehus, og det er ret ligetil: Man sætter styrearmen i neutral stilling, dvs når bilen kører ligeud. Herefter skruer man skruen ind indtil slør netop er elimineret. Drej armen ca. 30 grader til hver side og kontrollér, at mekanismen ikke ”binder”. Er dette tilfældet må man justere igen, indtil mekanismen løber tilfredsstillende.

Hilsen Morten

jks
Indlæg: 25
Tilmeldt: 14 dec, 2005 19:19
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af jks » 09 jan, 2006 18:32

Hej Morten

Takker for oplysningerne - jeg går igang i aften

Hilsen Jesper

jks
Indlæg: 25
Tilmeldt: 14 dec, 2005 19:19
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af jks » 20 jan, 2006 20:12

Hej Morten

Nu er styrehuset justeret - meget simpelt, tager ca 15min. - og det er ganske rigtigt blot at løsne kontra møtrikken (19mm) og herefter dreje kærvskruen i centrum med uret indtil sløret er væk. Juster ikke for meget idet styretøjet så går trægt og selvopretningsevnen forsvinder - så prøv lidt frem indtil justeringen er et godt kompromis mellem slør ( på min næsten ingenting) og letgående styretøj. Men som Morten skriver tjek alle forbindelser grundigt - der er mange og mange muligheder for slør og defekte manchetter samt hjælpestyrehuset i højre side. Evt. dele kan købes hos bl.a. Spiderpoint i Tyskland - selve styrehuset er dog ingen steder billigt !!

Hilsen

Jesper

Besvar

Tilbage til "Type 105 Hjulophæng"