spica indsprøjtning kontra weber

Motor, motor-styring og komponenter på motor
Besvar
René Poulsen
Indlæg: 42
Tilmeldt: 10 jan, 2004 10:31
Geografisk sted: Danmark

spica indsprøjtning kontra weber

Indlæg af René Poulsen » 15 maj, 2004 09:54

Min 1750 spider fra 71 har spica indsprøjtning og der er nogle problemer med at få den til at gå rigtigt. Jeg har tit tænkt på at få sat et par webere på. Er der nogen der vil rådgive på det punkt, og hvad skal der til, kan man evt finde noget brugt der dur.

Venlig hilsen,

René



Hykkelbruhn
Indlæg: 5
Tilmeldt: 06 maj, 2004 22:29
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Hykkelbruhn » 21 maj, 2004 23:51

Hej René,

Min 2000 GT Veloce var ogsaa foedt med Spica, men har faaet monteret Weber. Det fungerer fint, du skal bare vente paa at der dukker nogle op til salg.

Saa vidt jeg ved kan man godt beholde den elektriske braendstofspumpe, men skal bilen vaere "original" skal den gamle mekaniske paa igen og du kan fjerne den lille ekspansiosbeholder der ligger i bagagerummet (Der ligger den ihvertfald paa en Bertone).

m thomsen
Indlæg: 36
Tilmeldt: 24 feb, 2004 02:35
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af m thomsen » 22 maj, 2004 04:39

Hej Rene Poulsen!

hvis du vil ha karbu på, så ville jeg nok ikke vælge weber.
weber er discount carbu.

men det skal jeg jo heller ikke blande mig i. hvor store havde du tænkt dig ,du ville have på, 40 eller 45 weber eller dellorto. jeg har en del på lager, og kan osse skaffe rebuild dellorto/Weber fra italy, har selv en del stumper til dellorto, som pak kit og nye co skruer. og nåleventiler, ,eller kan jeg skaffe det.
Du kan godt køre med elektrisk pumpe med karbu ,men er den ikke lavet til karbu så skal du have en regulator på ,ellers holder dine pakninger i dine karbu ikke. noget andet godt er en svingningsdæmper, det reducere de svingninger fra pumpen så dine nåle ikke bliver belastet så meget.
Mvh M.Thomsen.

Besvar

Tilbage til "Type 105 Motor"