Startproblemer

Motor, motor-styring og komponenter på motor
Besvar
Bertone
Indlæg: 8
Tilmeldt: 24 dec, 2003 22:49
Geografisk sted:

Startproblemer

Indlæg af Bertone » 17 jun, 2011 07:23

<p>Hej</p><p>Jeg har en 2000 GTV, der starter fint når den er kold, men er nærmest umuligt at starte når den er varm. Hvis jeg venter en halv time efter motoren er stoppet starter den fint igen. </p><p>Jeg har prøvet med choker, uden choker, tryk på speeder inden start osv af de gængse fif, men intet hjælper. </p><p> </p><p>Jeg kører med de originale Solex karburatorer og benzinpumpen ER skiftet. </p><p> </p><p>Er der nogen, der har et bud på årsagen til problemet, og hvad kan jeg gøre ved det? </p><p> </p><p>Kenneth </p>



svendm
Indlæg: 169
Tilmeldt: 08 aug, 2005 11:15
Geografisk sted:

Indlæg af svendm » 17 jun, 2011 07:53

Det lyder som om den får for meget benzin og at det så lige skal nå at fordampe inden den vil igen.
Har du prøvet at skifte luftfilter ?
Ellers tror jeg at du må til alfa doktoren så han kan give dig en udskrift.
Held og lykke med det.
Mvh. Svend

elp
Indlæg: 1984
Tilmeldt: 08 okt, 2003 19:07
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af elp » 17 jun, 2011 19:12

Jeg plejer at starte med varm motor med speederen 1/3 nede, og 2-3 pump med speederen med kold motor.
Kun 1. opstart efter vinterhi bruger jeg chokeren ca. halv ude.
Hvis ikke den stater med speederen lidt nede varm, skal du have set carburatorerne efter af en expert i gamle Alfa'er

Bertone
Indlæg: 8
Tilmeldt: 24 dec, 2003 22:49
Geografisk sted:

Indlæg af Bertone » 21 jun, 2011 06:29

Karburatorerne er set efter af Skallebølle, der i den forbindelse kalibrerede dyserne.
Jeg har en mistanke om at årsagen ligger ved Solex konstruktionen, men jeg kan ikke gennemskue om det er fordi benzinen fordamper pga varmen fra motoren, membraner der giver sig i varmen eller andet.
Nogen bud på den egentlige årsag?

Besvar

Tilbage til "Type 105 Motor"