Ventildækselpakning / godt værksted...

Motor, motor-styring og komponenter på motor
Besvar
Morten
Indlæg: 225
Tilmeldt: 07 okt, 2003 18:56
Geografisk sted: Danmark

Ventildækselpakning / godt værksted...

Indlæg af Morten » 06 okt, 2005 21:20

Hej...

Hvor køber man en ordentlig ventildækselpakning til de gamle Nord-motorer ? Jeg har købt en hos Del-Priore i Tyskland, men den dur slet ikke. Den består af en art platickerne og et lag tyndt pakningspapir for oven og forneden. Den er alt for stiv, så nu pladrer der olie ud over det hele. Jeg har tjekket ventildækslet, målt med en lineal er der ikke noget galt med det. Hvad brugte man egentlig originalt hos AR ? Jeg havde forestillet mig en art korkpakning, der er mere blød og eftergivelig. Det er jo ikke noget, der skal spændes hårdt sammen.

En anden ting er et godt værksted her i det sydjyske område, er der nogle, der har et godt bud. Jeg skal have skiftet pakdåser ved svinghjulet / indgangsakslen i gearkassen. Ville egentlig gerne lave det selv, men jeg har ingen grav. Det skal helst være et værksted, der har prøvet det før. Jeg spurgte hos Alfa i Vojens, men de har ingen erfaring heri, vil have 8 timer for det og 500 kr i timen + moms, godt nok for et koblingsskift, men tiden er vel noget af det samme. Jeg synes det er i overkanten...

Hilsen Morten



elp
Indlæg: 1984
Tilmeldt: 08 okt, 2003 19:07
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af elp » 06 okt, 2005 22:23

Hej igen, Morten - den pakning jeg købte hos en Alfa forhandler og satte på er sort, af forholdsvis hårdt materiale men alligevej fleksibel så den ikke knækker når man håndterer den. Jeg sleb pakpladerne (både top og dæksel) med fint smærgellærred på en træklods så alle rester fra den gamle pakning var væk og gav pakfladen på toppen noget flydende pakning (Clouril). Ved kun at komme flydende pakning på den ene flade kan du stadig få dækslet af uden vold eller at ødelægge pakningen.
Du skal passe på med "halv månerne bag hver knastaksel, den ene faldt ud og forsvant for mig. Heldigvis var der en forhandler, som har været med siden Ruder Konge som havde gemt en fra et pakningssæt som jeg fik for en 20'er til kagekassen.
Værksted: Prøv Skaldebølle Auto på Fyn (65 96 73 66), dem har jeg kun hørt godt om.

Besvar

Tilbage til "Type 105 Motor"