Forelsket i Bertone coupe

Indlæg som ikke passer ind under de andre fora omhandlende Alfa 155
Besvar
Morten
Indlæg: 225
Tilmeldt: 07 okt, 2003 18:56
Geografisk sted: Danmark

Forelsket i Bertone coupe

Indlæg af Morten » 30 mar, 2004 01:49

Jeg har brug for lidt hjælp, jeg er blevet forelsket i en 68 1300 Bertone coupe. Den ser flot ud på billeder, har knækfront, de flotte instrumenter og stående pedaler. Iflg. sælger har den blot kørt 23000 km. Jeg har bare det problem, at jeg ikke kender de typiske svagheder ved denne model. Hvad skal man kigge efter ?

Hilsen Morten



Alfista
Indlæg: 57
Tilmeldt: 13 okt, 2003 18:02
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Indlæg af Alfista » 30 mar, 2004 06:55

Ja, hvem er ikke forelsket i den?! Generelt er svaghederne vel rust, rust og rust. Jeg har selv en 69 1300 GTJ, og selv om der er lavet rust på den for få år siden, dukker det op igen nu - og det gør det, hvis ikke det er lavet ordentligt. Paneler er udsatte, men også skærmkanter - og forreste hjulkasser da der er nogle tåbelige hulrum hvor masser af skidt og snavs kan hobe sig op. Alt kan selvfølgelig laves, men især rust under ruderammen er dyrt. Interiøret er rimeligt regulært og nyt sædebetræk kan fåes til rimelige priser. I det hele taget kan du få næsten alle dele til den. Motoren er et kraftværk og plejer at holde længe. Selvfølgelig skal du være opmærksom på de sædvanlige problemer med olieforbrug, og check for utætheder. Gearkassen er et svagt led, og det er ikke ualmindeligt med skurren i et eller flere gear. Forvent en renovering. Hvad mere kan jeg sige? ring evt til Hans Jørgen der er formand for Classico registeret - han ved alt om de biler. I øvrigt er knækfronten sjælden i DK - så hvis du henter den hjem fra udlandet, er den meget velkommen.

Morten
Indlæg: 225
Tilmeldt: 07 okt, 2003 18:56
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Morten » 30 mar, 2004 23:08

Tak for hjælpen Jørgen. Svaret var noget i den retning som jeg forventede med gamle italienske biler især mht. rust. Hvad jeg mangler er lidt oplysning om afgift ved import. Jeg har ikke kunnet finde noget på Told - Skat, men ved forespørgsel på den flotte røde Bertone fra Stelvio skulle det være under 20000 kr. Er der nogen der har eksempler på afgift på denne model, vil jeg gerne vide det. En sidste ting, hvordan kan jeg kontakte Hans Jørgen ?

Hilsen Morten

Besvar

Tilbage til "Type 105 Generelle emner"