Side 1 af 1

Alfa Romeo Junior 2.0

: 02 sep, 2010 22:45
af nph
<p>Hej Alfister :)</p><p> </p><p>Jeg har virkelig brug for noget ekspertise. Jeg er blevet meget interesseret i en Alfa Romeo Junior, som er tilsalg på bilbasen: http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/privat ... /p><p>Hvad synes i om bilen, ser det ud til at være et fornuftigt køb/pris? Jeg er helt nybegynder, men er bare faldet fuldstændig for designet. Er det til at få reservedele til den og er det realistisk og forestille sig at bruge den til daglig transport? </p><p> </p><p>Håber at høre fra jer. </p><p> </p><p>Med venlig hilsen</p><p>Niels </p>

: 03 sep, 2010 06:11
af elp
Det er umuligt at sige om bilen er i en stand som svarer til prisen - som i øvrigt ligger i den lave ende. En Junior er født med 1300 cc motor, og det skal sikres, at bagtøjer er opgraderet til 2000 motoren.
Du kan få de fleste reservedele til at restaurerer en AR GTJunior, som den egenlig hedder, og alt for at holde den vedlige med service og sliddele.
Du skal finde en kyndig på klassiske Alfaer til at gennemgå, prøvekøre bilen og som kan fortælle dig, hvad som er godt og skit ved den.
På Fyn findes Skallebølle auto, som vil kunne hjælpe dig.

: 03 sep, 2010 09:24
af svendm
Den ser rigtig godt ud og ligner et godt køb.
Jeg kan godt forstå du er faldet for designet, og så er den rød....
Held og lykke med det.
Mvh.
Svend

: 05 sep, 2010 01:25
af nph
Tak for svarene, elp og Svend.

Jeg vil da lige prøve at tale med Skallebølle auto, og høre om det er muligt at få dem til at tage med ud og se på bilen.

Jeg kunne godt tænke mig at høre hvad i gør i forhold til forsikring. Jeg regner med at skulle bruge bilen til daglig transport og vil derfor komme til at køre omkring en 10000-15000 kilometer om året. Kender i noget til veteransbilsforsikringer? Jeg kan se at nogle selskaber skriver et maks kilometer antal på 6000 km. pr. år?

: 05 sep, 2010 03:16
af elp
I mit selskab (Nordisk Veteranforsikr., filial af Alm.Brand) kræves, at bilen er 2. bil i husstanden. For biler over 35 år betales ca. 1000 kr. (værdi ca. 120000kr.) pr.år med selvrisiko på ca. 1300 og max 6000 km pr. år og kørsel fra 15.3. - 15.11.
Man må godt køre mere end 6000 km pr. år, mod merbetaling, men jeg tror ikke de acceptere, at det køres hele året i en veteran forsikret bil.
Hvis bilen er i meget god stand (og grundigt rustbeskyttet), kan det godt lade sig gøre i den om vinteren også, men hvor fornuftigt det er (for evt. langtidsholdbarhed og gensalgsværdi)

: 07 sep, 2010 09:43
af taan
<p>Lige en korrigering på modellen, med de fire forlygter og 2 liter motor er det  Alfa Romeo 2000 GT veloce, der blev produceret fra 1971.</p><p>Junior har<em> kun</em> 2 forlygter og en 1300 cub motor, den hedder 1300 GT junior.</p><p>Mvh Tage</p>

: 07 sep, 2010 18:38
af elp
Ja, det er svært at bedømme hvilken model bilen er. Ved nøjere kik på annoncens billeder, ser den mere ud som en GT Veloce 1750/2000 fra 1970 og frem(Instrumentbrædt, for- og baglygter etc.) men den kan være ombygget. Mange Junior er omb. med større motorer. Der kan også være "snydt" med årgangen, hvis den er importeret brugt. Min Spider 1970 har på et tidspunkt været en årg. 1973 iflg. tyske papirer.
Når/hvis du ser bilen, så er type betegnelse og chassis nr. stemplet ind i motorrummets væg mod kabinen (topedo pladen) passager siden.
Type nr. for GTJunior er 105.30, årgang 1966-1972 venstre styret
Type nr. for GT Veloce 1750 er 105.44 (105.45 US model), 1967-1971 venstre styret
Type nr. for GT Veloce 2000 er 105.21 (115.01 US) 1971- og frem, venstre styret.
Hvor f*nden ved jeg det fra? Bl.a. fra dette link, første 3 indlæg
http://www.alfabb.com/bb/forums/alfa-ro ... endly.html