bagskærm til 155 2,0 16V

Chassis, døre, klapper og komponenter monteret på karrosseriet.
Besvar
bjs
Indlæg: 2
Tilmeldt: 31 dec, 2006 22:18
Geografisk sted: Danmark

bagskærm til 155 2,0 16V

Indlæg af bjs » 13 okt, 2007 23:38

Hej
Er der nogen der kan hjælpe med en forhandler / ??, hvor det er muligt at få en venstre bagskærm til min 155.

Det ser ud til den er gået ud af produktion, da den ikke er til at skaffe gennem Afla



elp
Indlæg: 1984
Tilmeldt: 08 okt, 2003 19:07
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af elp » 14 okt, 2007 04:17

Jeg tror ikke den er udgået af produktion. Iflg. Alfa online reservedelskatalog, er den en tilgængelig del og koster kr. 2052,- med moms.
Den er muligvis i restordre, men iflg. systemet er lagerstatus: Ja. Reservedels nr. 60616924.
Jeg mener, at Alfa forhandlerne har et system, hvor de kan se om specifik resedel er på lager hos en anden forhandler.
Der er også andre kanaler at skaffe dele på, dem kender dit værksted sikkert (f.eks. Dybroe i Århus). Ofte sælges pladedele gennem andre kanaler, måske er de uorginale og passer ikke ligeså godt, men det kan en dygtig pladesmed få den til.

bjs
Indlæg: 2
Tilmeldt: 31 dec, 2006 22:18
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af bjs » 15 okt, 2007 06:02

Hej Erik
Tak for svaret.
Jeg har spurgt efter den via en forhandler men med negativt resultat.
Jeg mener Dybroe og andre der leverer uoriginale dele, oftes kun har til fronten og ikke til bagenden, og i øvrigt oftes til den "gamle" model.
Jeg har været inde og se hos flere af de udemærkede tyske reservedels forhandlere, men også her er det kun til fronten.
Jeg udleder af dit inlæg at du kan se i alfa´s lagersystem og derfor vil jeg prøve endnu en gang hos ham jeg handler dele hos.

Tak igen

elp
Indlæg: 1984
Tilmeldt: 08 okt, 2003 19:07
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af elp » 16 okt, 2007 20:02

Ja, reservedelssystemet hedder ePer (????) og har dette link
http://www.spangerum.com:7080/navi?COUN ... GUI_LANG=9

Hvis ikke forhandleren kan finde skærmen, ville jeg ringe til Alfa Danmark. Jeg mener, at bilproducenterne er forpligtiget til at levere reservede i 20 år efter en model er udgået af produktion, hvorefter de italienske fabrikker overgiver/sælger restlageret til Afra http://www.afra.it/

Held og lykke

Besvar

Tilbage til "Alfa 155 Karrosseri"