Ladelampen lyser, når den er slukket!

Elektrisk og elektriske/elektroniske komponenter
Besvar
vad
Indlæg: 95
Tilmeldt: 04 aug, 2009 06:52
Geografisk sted: Danmark

Ladelampen lyser, når den er slukket!

Indlæg af vad » 11 maj, 2011 07:06

<p>Hej gutter, er i friske på et par bud på et 155 1,6 ts problem?!</p><p> </p><p>Ladelampen lyser, når den er slukket, dvs. tændingen fra, også selv om nøglen er helt fjernet! Til gengæld holder lanmpen helt op med at lyse med det samme jeg sætter tænding på! Alle andre lamper, samt motor mv. fungere som de skal, men jeg har en mistanke om, at den ikke lader eller aflader et eller andet sted, for da jeg kørte hjem (til valby) fra jylland i den var der ikke mere strøm ved ankomsten - hmm lyder lidt underligt ikke?</p><p> </p><p>Jeg kunne godt tænke mig nogle gode bud på problemet inden jeg kaster mig ud i forskellige (dyre!) målinger hos den autoriserede autoelektrikker.</p><p> </p><p>Med venlig hilsen Jonas Vad </p>



elp
Indlæg: 1984
Tilmeldt: 08 okt, 2003 19:07
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af elp » 11 maj, 2011 19:07

Det kan lyde som om din generators ladeensretter (omdanner vekselstrøm til jævnstrøm) er stået af. Hvis du har et multimeter, så stil på 20volt og mål over batteripolerne. Hvis den ikke med motoren i tomgang måler 13,5-15 volt, er generatoren død. Hvis batteriet spændingen, med slukket motor, er under 12 volt, et det dødt.

vad
Indlæg: 95
Tilmeldt: 04 aug, 2009 06:52
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af vad » 12 maj, 2011 05:56

Tak for hurtigt svar Erik, jeg skifter generator - det er den ikke over 12 volt og batteriet er helt nyt og opladt!

Tak for hjælpen, hilsen Jonas Vad

Besvar

Tilbage til "Alfa 155 El-system"