Defekt advarselslampe - bremselys

Elektrisk og elektriske/elektroniske komponenter
Besvar
pinin
Indlæg: 9
Tilmeldt: 27 nov, 2005 18:13
Geografisk sted: Danmark

Defekt advarselslampe - bremselys

Indlæg af pinin » 03 feb, 2007 00:17

På det sekundære advarselspanel på midterkonsollen sidder en alarm for defekt bremselys. Jf. manual kan den enten lyse konstant (indikerer fejl i kreds) eller ved aktivering af bremselys (indikerer defekt pære).

Sagen er nu den at denne diode nu lyser konstant ved tænding - og slukker når jeg aktiverer bremselys!!! Bremselyset fungerer i øvrigt uden fejl.

Har nogen et forslag til hvad denne fejltilstand kan skyldes?
Min mekaniker mener det kan være selve det PLC-modul som angiveligt styrer alarmpanelets funktion hvilket kræver udskiftning af modulet.



elp
Indlæg: 1984
Tilmeldt: 08 okt, 2003 19:07
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af elp » 03 feb, 2007 00:28

Nu er det nogle år siden jeg havde en 155, men på mange biler fra '90'erne sad der en føler som registrerede trykket i de 2 kredse som bremsesystemet består af. Når der havde været forskelligt tryk i kredsene, lyste en lampe på instrumentbordet.
Man tog så føleren af og satte så en lille nål e.lign. lige igen, og så holdt lampen op med at lyse. Så trådte man kraftigt på bremse pedalen, og kom lyset ikke igen var sagen OK, lyste den igen, måtte man se bremserør, slanger og cylindre efter for utætheder, fastgroethed osv. til man fandt fejlen.
Håber dette hjælper.

Besvar

Tilbage til "Alfa 155 El-system"