Hård kobling?

Kobling, Gearkasse, differential, drivaksler
Besvar
vad
Indlæg: 95
Tilmeldt: 04 aug, 2009 06:52
Geografisk sted: Danmark

Hård kobling?

Indlæg af vad » 14 aug, 2009 02:52

Hej drenge, sig mig skal koblingen i en Afla 155 være relativ hård, fx i forhold til en toyota, eller hvá?

Eller eventuelle forslag til årsag, har lige skiftet slavecylinder, men det hjalp ikke!

Hilsen Jonas: 26 24 61 01



svendm
Indlæg: 169
Tilmeldt: 08 aug, 2005 11:15
Geografisk sted:

Indlæg af svendm » 14 aug, 2009 10:01

På min 155 2,0 ts fra 97 var den meget hård i forhold til "almindelige biler"
Jeg syntes det virker meget stabilt.
Mvh.
Svend

vad
Indlæg: 95
Tilmeldt: 04 aug, 2009 06:52
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af vad » 16 aug, 2009 17:16

Ok, jeg prøver nu alligevel også at skifte hovedcylinderen (pumben) for jar får sgu snart krampe i benet! Tak for svar!

vad
Indlæg: 95
Tilmeldt: 04 aug, 2009 06:52
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af vad » 19 aug, 2009 04:14

Hej igen har nu skiftet det hele, men lige lidt hjalp det, kan der være noget andet galt, udrykkerlejet, forkert kobling (race), eller andet?

håber at nogen kan hjælpe, for den er edder hård!

svendm
Indlæg: 169
Tilmeldt: 08 aug, 2005 11:15
Geografisk sted:

Indlæg af svendm » 19 aug, 2009 09:20

Styrketræning [:D]

elp
Indlæg: 1984
Tilmeldt: 08 okt, 2003 19:07
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af elp » 21 aug, 2009 18:18

Det kan skyldes at din kobling trænger til at skiftes. Det er meget almindeligt, at koblingstrykfoden bliver "stram" efter mange års kørsel.

vad
Indlæg: 95
Tilmeldt: 04 aug, 2009 06:52
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af vad » 30 aug, 2009 03:29

Tak for svar, jeg tror også at jeg skal til at skille ad! Hmm, det må være koblingen!

I øvrigt, så skrev i en gang et svar til én der ikke kunne lukke helt for varmen, og det var noget med en el-motor, men er det også en el-motor der styrer klapperne i en 155 2.0 ts 16 v?

Hilsen Jonas

elp
Indlæg: 1984
Tilmeldt: 08 okt, 2003 19:07
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af elp » 31 aug, 2009 02:43

Ja, det tror jeg, som sagt er det 7 år siden jeg byttede min 155. Uanset om den er monteret med a/c eller ej, virker varmesystemet sådan, at man indstiller en temperatur, stiller blæserknappen på "Aut", og så regulerer varmeapparatet selv åbning og lukning af klappen for varm og kold luft, via input fra en temperatur sensor i instrumentbordet. For at klappen kan bevæge sig automatisk, kræver det f.eks. en elmotor til det.

Besvar

Tilbage til "Alfa 155 Drivlinje"