KN-oliefilter

Motor, motor-styring og komponenter på motor
Besvar
Scharfenberg
Indlæg: 2
Tilmeldt: 20 maj, 2010 09:43
Geografisk sted:

KN-oliefilter

Indlæg af Scharfenberg » 20 maj, 2010 09:49

<p>Hej til jer alle. Først vil jeg lige sige, at det er et råfedt forum. Når det så er sagt så har jeg bestilt et KN-oliefilter til min alfa romeo 155 2,0 TS 16 V super, varenummeret er HP-2004. Men da jeg skulle montere det passede det ikke. Gevindet var for småt, og da jeg samlignede med det tidligere filter (som jeg desværre måtte sætte i igen) var hullet i KN-filteret mindre og i det andet større?!?!?!</p><p></div></p><p>Ligemeget hvor jeg slår op på diverse internetsider for at bestille KN-oliefilter popper det op med HP-2004. Hvordan hænger det lige sammen, når det så ikke passer?</p><p></div></p><p>Er der nogen der har et bud på dette? Og kan man eventuelt gøre noget så man kan få KN-oliefilteret til at passe?</p><p></div></p><p>Jeg siger på forhånd tak for evt. gode ideer!</p><p></div></p><p>Steffen Scharfenberg</p>



elp
Indlæg: 1984
Tilmeldt: 08 okt, 2003 19:07
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af elp » 20 maj, 2010 17:18

Jeg kan ikke svare, men jeg vil anbefale dig at returnere dit olievædede luftfilter. Olien i filteret bliver i små mængder afgivet til indsugnings luften og tilsmudser luftmasse måleren, MAF, og gasspjældet, som så fejler og giver problemer med motorgangen. Olievædede filtre blev udviklet til motorer med karburator, hvor de ingen problemer skabte.
Originale Alfa filtre er ikke særlig restriktive og passer til motoropsætningen.

Besvar

Tilbage til "Alfa 155 Motor"