1,8 ts, Kan starte, men!

Motor, motor-styring og komponenter på motor
Besvar
jbw
Indlæg: 8
Tilmeldt: 19 nov, 2009 04:42
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

1,8 ts, Kan starte, men!

Indlæg af jbw » 23 feb, 2010 03:19

Motoren starter, men skyder og går i stå, med mindre man japper på gaspedalen, og så ryger den op i omdr. stadig "skydende".
Den havde egentlig kørt udmærket på udturen, men da den skulle starte til hjemturen opførte den sig som omtalt, der havde måske været nogle varsler hvor den hikkede.
Ved siden af batteriet sidder en 3-sikringsblok der ser lidt laset ud, og et sted i manualen nævnes en lambda-sonde sikring, kan der være en sammenhæng?
Hvor sidder diagnosestikket?
Hvor finder man et evt. program og stik?
Hilsen
Jan B



elp
Indlæg: 1984
Tilmeldt: 08 okt, 2003 19:07
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af elp » 23 feb, 2010 05:04

Først kan du se efter om alt tænding er OK, skrue motorens øverste dæksel af, hele tændingsbroen af (spoler og kabler over tøndrørerne), se efter om der er vand omkring tændrørerne (alle 8, men oftes ved cyl. 1 og 2). Når det er tørt og du har haft rørerne oppe og tjekke de er rene og ikke slidt (er lidt svært at se) så sæt tændingsbroen på igen. Start motoren i mørke og se om der springer gnister, hvis der gør det, skal de spoler og kabler skiftes.
Diaknosestikket sidder på ECU boxen, som sidder øvert til venstre på motoren (set forfra).
Du kan søge efter program, apparat og kabel til kommunikation med ECU på google.

jbw
Indlæg: 8
Tilmeldt: 19 nov, 2009 04:42
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Indlæg af jbw » 24 feb, 2010 05:27

Tak,
Jeg har kigget tændrør (nye) m.m. efter, de ser tørre og fine ud.
Det er svært at forklare fejlen, den kan ikke gå i tomgang, og løber vildt op i omdrejninger når man giver gas, kan ikke trække.
Er der noget der hedder "karburator is" i sådan een?
Manualen omtaler en alfatester med en lysdiode, sådan en kan jeg sagtens lave, men det hjælper ikke, når jeg ikke kan finde det stik den skal tilsluttes.
Jeg kan ikke finde stikket udfra manualen og forklaringen, jeg har postet nogle billeder af roderummet på: http://s6.photobucket.com/albums/y209/j ... wald/Alfa/ er der en der vil "pege".
Bilen er en 1,8ts 16v fra '96.

elp
Indlæg: 1984
Tilmeldt: 08 okt, 2003 19:07
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af elp » 24 feb, 2010 20:16

Prøv at stille spørgsmålet på www.cuorosportivo.dk der er flere som har anskaffet sig diagnose dimser til AR 156

jbw
Indlæg: 8
Tilmeldt: 19 nov, 2009 04:42
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Indlæg af jbw » 26 feb, 2010 03:21

Ved nærmere eftersyn, viste det sig at indsugningsmanifolden var gået løs, hvordan det end kan gå til, utæt ved de to venstre cyl. Monteret igen, gik den bedre, men skød en del, indtil den li'som havde fået renset halsen.
Tager den på arbejde i morgen. Kryds venligst fingre.
Har tilsyneladende også et problem med is i servo olien.
Skal måske også nævnes, at vi ikke har haft den så længe, 2000 km

Besvar

Tilbage til "Alfa 155 Motor"