Indsprøjtning

Motor, motor-styring og komponenter på motor
Besvar
Alsing
Indlæg: 16
Tilmeldt: 06 jan, 2010 21:42
Geografisk sted: Danmark

Indsprøjtning

Indlæg af Alsing » 17 feb, 2010 20:26

Jeg har i i et par uger bemærket at advarslen for defekt ved indsprøjtningen har tændt og slukket med mellemrum. Som ægte alfist, har jeg taget dette elektriske "blinke" stille og rolig. Men nu har lampen valgt at tænde kort efter tænding og at forblive tændt indtil jeg igen slukker motoren. Jeg har ikke kunnet mærke nogen forskel i motoren, hverken tomgang eller acceleration/præstation. Hvad er det egentligt den lampe måler på og hvad kunne det være for fejl der ligger bag denne advarsel?



elp
Indlæg: 1984
Tilmeldt: 08 okt, 2003 19:07
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af elp » 17 feb, 2010 21:39

Lampen lyser når motorstyringen konstaterer fejl i et eller flere systemer. Ved konstant lysning, er sansynligheden for at motoren kører i "nød tilstand" stor, dvs. at motoren kører med for fed benzin blanding.
Det nemmeste og hurtigste er at få udlæst en fejlrapport, som viser hvilke komponent(er) som skaber fejlen. Stamtidig kan systemet resættes.
Det kan være snavs i benzinsystemet, slidt/beskidt luftmasse måler, defekt lambda sonde eller en af de mange følere som forbinder til systemboxen.

Alsing
Indlæg: 16
Tilmeldt: 06 jan, 2010 21:42
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Alsing » 17 feb, 2010 21:56

Ok - det lyder som om en fejlrapport er den rigtige indgangsvinkel i dette tilfælde.

Jeg vil se om jeg kan finde et værksted med Alfa erfaring i Sønderborg området.
Tak for hjælpen Erik.

elp
Indlæg: 1984
Tilmeldt: 08 okt, 2003 19:07
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af elp » 17 feb, 2010 22:35

Jeg har læst meget godt om Thorkild Dau (taler dansk) i Flensborg.

Alsing
Indlæg: 16
Tilmeldt: 06 jan, 2010 21:42
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Alsing » 18 feb, 2010 21:12

Ok - Tak for tippet [:)]

Besvar

Tilbage til "Alfa 155 Motor"