Hej ... jeg er ny Alfa-ejer, ved en del om biler, men denne synes nu lidt speciel (sammenlignet med en japaner eller tysker), så kan det betale sig med et brugt forrør eller er et ny bedre, og hvor hår man nye til en ordentlig pris? Har hørt at Alfa og Fiat Tipo har en del til fælles, såleders måske også forrør eller hvá?
Jeg kan se at min ny-erhverede alfa skal svejses flere steder langs kanten af bunden mv. og rundt i skærmkanten i sær inden under nederst ved bagerste bagdør/bagskærm, samtidigt har jeg hørt at bagskærmen er til at bolte af og på, og på den måde er der vel ikke en svejsning mellem karros og skærm og panel, men nærmere en limet/fuget samling, eller hvá ... og til sidst kender du en god alfa-svejser, bor i København?
Hilsen Jonas Vad
Ps. når jo, den sender i øvrigt ikke kolt luft ind men varmt, selvom den står op super blå, er det en gængs fejl eller skal jeg bare begynde at skille ad i kabinen til jeg kommer fram til fejlen,/&kablet eller andet der ikke lukker/åbner korrekt?
Tak for svar ...
Jeg tror ikke for er det samme på Tipo/Tempra modellerne. Du skal være opmærksom på, at forrøret TS og 16v TS modellerne er forskelling. Men mange hjulophæng, el-dele osv er fælles.
Jeg ved ikke om bagskærme er bolte på, men jeg tvivler, de er en del af den bærende platform og normalt svejt på. Forskærmene er, som jeg husker det, boltede på.
Jeg kender ingen pladesmede med speciale i Alfa, men forhandlerne har ofte egne pladeafdelinger. Men ellers er pladesmede oftes ligeglade med hvad de svejser på.
Jeg ved ikke om bagskærme er bolte på, men jeg tvivler, de er en del af den bærende platform og normalt svejt på. Forskærmene er, som jeg husker det, boltede på.
Jeg kender ingen pladesmede med speciale i Alfa, men forhandlerne har ofte egne pladeafdelinger. Men ellers er pladesmede oftes ligeglade med hvad de svejser på.
155 1,7, 1,8, 2,0 TS (fra 1992-1995) har alle varianter af Alfa Nord motoren med 8 ventiler og 2 tændrør pr. cyl. Den motortype blev introduceret i 1954 i Giulietta. Forrøret til dem har reservedels nr. 60574421.
155 1,6, 1,8, 2,0 16v TS (fra 1995-1997, kaldet wide body) har alle varianter af Fiat gruppens Modulo motor med (i Alfa udgaven) 16 ventiler og 2 tændrør, introduceret i jan. 1995 i Spider og GTV. Forrøret til dem har reservedels nr. 60629968.
Altså 2 forskellige motorer med forskellige udstødnings manifold og derfor forskellige forreste udstødningsrør, efterfølgende katalysator osv.
155 1,6, 1,8, 2,0 16v TS (fra 1995-1997, kaldet wide body) har alle varianter af Fiat gruppens Modulo motor med (i Alfa udgaven) 16 ventiler og 2 tændrør, introduceret i jan. 1995 i Spider og GTV. Forrøret til dem har reservedels nr. 60629968.
Altså 2 forskellige motorer med forskellige udstødnings manifold og derfor forskellige forreste udstødningsrør, efterfølgende katalysator osv.