reset af motorstyringen

Motor, motor-styring og komponenter på motor
Besvar
ottzen
Indlæg: 12
Tilmeldt: 17 feb, 2007 23:29
Geografisk sted: Danmark

reset af motorstyringen

Indlæg af ottzen » 30 dec, 2007 06:52

hvor længe skal pol være fri af batteriet for at nulle motorstyringen ? 2.0 16v super 96-97



elp
Indlæg: 1984
Tilmeldt: 08 okt, 2003 19:07
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af elp » 30 dec, 2007 19:27

På min 33IE et par timer (var i mødprogram efter kortslutning), så mon ikke det er det samme for en 155.
Men der kan være et backup batteri i ECU, så skal den "nulles" via interface'et.

krab
Indlæg: 22
Tilmeldt: 27 dec, 2004 00:42
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af krab » 11 jan, 2008 07:39

hej jeg har engang læst her på siden, noget om en gul box, der skulle gøres et eller andet ved, ved batteriskift, for at undgå at ECU'en kører i nødmode? jeg kan bare ikke huske nøjagtigt hvad det gik ud på?[:I]

elp
Indlæg: 1984
Tilmeldt: 08 okt, 2003 19:07
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af elp » 11 jan, 2008 18:00

Det tror jeg ikke, på den 155 2,0 16v jeg havde, var der ikke noget med gul box, jeg måtte flere gange starte den med hjælpebatteri og skiftede batteriet uden problemer.
Det eneste der skete, når man startede og batteriet havde tabt pusten, var at alarmen gik igang og kørte indtil man afbrød batteriet - det gjorde faktisk ond i ørene. Det er måske det den gule box er til, min alarm var ikke en original Alfa alarm.

alfabent
Indlæg: 11
Tilmeldt: 14 jan, 2008 07:48
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af alfabent » 15 jan, 2008 02:48

vil det sige hvis man tager batteriet af eller minussen natten over og sætter det til næste dag er motoren nulstillet og man kan bare starte op og køre

krab
Indlæg: 22
Tilmeldt: 27 dec, 2004 00:42
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af krab » 12 feb, 2008 02:40

ja nu har jeg prøvet det!
bilen starter op som normalt. jeg ved ikke om den var i nødmode....
men det ser mirakuløst ud til at det har hjulpet på mit alt for høje benzinforbrug??? [:)](se andet indlæg) hvorfor nødprogram skulle gi for højt forbrug forstår jeg ikke[?]

krab
Indlæg: 22
Tilmeldt: 27 dec, 2004 00:42
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af krab » 18 feb, 2008 00:51

hej igen
jeg kører nu igen mellem 10 & 11 på liter'en! [:)](målt over 2 tankfulde)
jeg har hørt at hvis ECU'en er i nødmode, så gir den med vilje for fed blanding for at forebygge at motoren får for tynd bld. det ville kunne forsage motorskade bla brænde hul i stemplerne.
denne forklaring lyder meget fornuftig, det kan ihvertfald forklare mit tilfælde.[;)]
der er ikke kontrollampe for ECU'ens tilstand i min model, men det er der vist i de nyere, efter 1997.[?]

elp
Indlæg: 1984
Tilmeldt: 08 okt, 2003 19:07
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af elp » 18 feb, 2008 02:26

I min 155 2,0 TS 16v, bygget i 11/95 var der en gul lampe i ét af instrumenterne, som lyste når ledningen blev taget af en af følerne, f.eks. til knastaksel variatoren.
Når ECU er i nødmode stilles indsprøjtning og tændingstidspunkt, at sansynligheden for at starte og køre nogenlunde er størst - gælder alle biler med elektronisk motorstyring.

Besvar

Tilbage til "Alfa 155 Motor"