reset af motorstyringen
reset af motorstyringen
hvor længe skal pol være fri af batteriet for at nulle motorstyringen ? 2.0 16v super 96-97
Det tror jeg ikke, på den 155 2,0 16v jeg havde, var der ikke noget med gul box, jeg måtte flere gange starte den med hjælpebatteri og skiftede batteriet uden problemer.
Det eneste der skete, når man startede og batteriet havde tabt pusten, var at alarmen gik igang og kørte indtil man afbrød batteriet - det gjorde faktisk ond i ørene. Det er måske det den gule box er til, min alarm var ikke en original Alfa alarm.
Det eneste der skete, når man startede og batteriet havde tabt pusten, var at alarmen gik igang og kørte indtil man afbrød batteriet - det gjorde faktisk ond i ørene. Det er måske det den gule box er til, min alarm var ikke en original Alfa alarm.
hej igen
jeg kører nu igen mellem 10 & 11 på liter'en! [:)](målt over 2 tankfulde)
jeg har hørt at hvis ECU'en er i nødmode, så gir den med vilje for fed blanding for at forebygge at motoren får for tynd bld. det ville kunne forsage motorskade bla brænde hul i stemplerne.
denne forklaring lyder meget fornuftig, det kan ihvertfald forklare mit tilfælde.[;)]
der er ikke kontrollampe for ECU'ens tilstand i min model, men det er der vist i de nyere, efter 1997.[?]
jeg kører nu igen mellem 10 & 11 på liter'en! [:)](målt over 2 tankfulde)
jeg har hørt at hvis ECU'en er i nødmode, så gir den med vilje for fed blanding for at forebygge at motoren får for tynd bld. det ville kunne forsage motorskade bla brænde hul i stemplerne.
denne forklaring lyder meget fornuftig, det kan ihvertfald forklare mit tilfælde.[;)]
der er ikke kontrollampe for ECU'ens tilstand i min model, men det er der vist i de nyere, efter 1997.[?]
I min 155 2,0 TS 16v, bygget i 11/95 var der en gul lampe i ét af instrumenterne, som lyste når ledningen blev taget af en af følerne, f.eks. til knastaksel variatoren.
Når ECU er i nødmode stilles indsprøjtning og tændingstidspunkt, at sansynligheden for at starte og køre nogenlunde er størst - gælder alle biler med elektronisk motorstyring.
Når ECU er i nødmode stilles indsprøjtning og tændingstidspunkt, at sansynligheden for at starte og køre nogenlunde er størst - gælder alle biler med elektronisk motorstyring.