Tjae - man kan stadig renovere motoren, men jeg fornemmer at tusindlapperne lystigt flyver omkring.
I går så jeg på ebay.de en 2,0 fra en 156`er som angiveligt blot havde kørt 25 Mm, til en pris af 2500 EUR. Hmmm . .
Man kunne selvfølgelig også vælge at købe en 156`er, sammen med en anden, som kunne f.eks. bruge en læderstue m.v.
Heldigvis har jeg tid, da jeg i forvejen ER kørende, og jeg samtidig overvejer afgiften på min 155 WB, 2.5+ (!)
Tusindlapperne flyver
Det spørgsmål er du den eneste som kan svare på. Oftestt skyldes lejehavari et ordentligt gog i stemplerne (fra sprængt tandrem, ofte holder stemplerne til goggene) eller at motoren på et tidspunkt har været kørt langt ned i oliestand.
Afhængig af hvor mange km motoren har kørt, hvordan den i øvrigt lyder og olieforbruget kan man tage stilling til delrenovering eller finde en anden brugt motor.
Man kan hos et tysk firma http://www.aw-delta.de/ købe en ombytnings motor, motorblok (€ 1912) eller topstykke, ved ikke hvordan priserne er samme´nlignet med renovering på dansk makskinværksted, men man skal regne med fragt frem og tilbage.
Afhængig af hvor mange km motoren har kørt, hvordan den i øvrigt lyder og olieforbruget kan man tage stilling til delrenovering eller finde en anden brugt motor.
Man kan hos et tysk firma http://www.aw-delta.de/ købe en ombytnings motor, motorblok (€ 1912) eller topstykke, ved ikke hvordan priserne er samme´nlignet med renovering på dansk makskinværksted, men man skal regne med fragt frem og tilbage.