155 16V donorer

Motor, motor-styring og komponenter på motor
Besvar
stratos
Indlæg: 13
Tilmeldt: 28 okt, 2006 04:41
Geografisk sted: Danmark

155 16V donorer

Indlæg af stratos » 01 nov, 2006 07:54

2,0 16V motoren har en kedelig tendens til bl.a. at spise plejlstangslejer. Markedet flyder da heller ikke over med reservemotorer.
MEN - der må være andre muligheder for donorer, - ikk`?
I hvor stor udstrækning passer 2,0 motorer fra 147- og 156`ere i hullet ?



elp
Indlæg: 1984
Tilmeldt: 08 okt, 2003 19:07
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af elp » 01 nov, 2006 08:52

Hej Stratos, hvis du finder en 2,0 16V motor, så er motor enheden den samme, og det skulle ikke være svært/umuligt at flytte motorophæng osv. over.
Indsugning manifoldene er forskellige på 147/156, så det menneste er nok at genbruge det fra din defekte motor.
I øvrigt, hvis din motor med defekt plejlleje, ellers er i god stand, kan det være en ide at få slebet krumtaplejerne ned og samlet med nye lejeskaller. Jeg har tidligere fået oplyst en pris på kr. 6500-7500 for arbejdet på et motor-maskinværksted. Dertil kommer arbejdsløn eller arbejdet med at tage motoren ud, tage bundkaret af og krumtappen ud, samt samle med tandremme osv. Men skift af motor tager også tid, og man ved aldrig hvad man får.
Man kan også få renoveret blokken med borring af cylindere, nye stempler og oliepumpe, mener det koster ca. 15000 på maskinværkstedet.
Din top har sikkert været renoveret - det er ikke ualmindeligt, at motorskaden starter med en sprængt tandrem/hjul, og toppen bliver ombyttet med et renoveret. Følgeskaden på plejllejerne viser derefter på et senere tidspunkt.

hondacbx
Indlæg: 16
Tilmeldt: 24 aug, 2006 20:47
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af hondacbx » 03 maj, 2007 00:41

Efter meget lang tids hoppen har jeg nu fundet fejlen, som hele to professionelle værksteder - det ene med speciale i autoelektronik - ikke kunne finde. Jeg skiftede tændrørene og nu kører bilen igen præcist som den skal!

hondacbx
Indlæg: 16
Tilmeldt: 24 aug, 2006 20:47
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af hondacbx » 03 maj, 2007 00:44

Efter meget lang tids hoppen har jeg nu fundet fejlen, som hele to professionelle værksteder - det ene med speciale i autoelektronik - ikke kunne finde. Jeg skiftede tændrørene og nu kører bilen igen præcist som den skal!

Besvar

Tilbage til "Alfa 155 Motor"