Vindstøj

Indlæg som ikke passer ind under de andre fora omhandlende Alfa 155
Besvar
pinin
Indlæg: 9
Tilmeldt: 27 nov, 2005 18:13
Geografisk sted: Danmark

Vindstøj

Indlæg af pinin » 27 nov, 2005 19:28

Jeg oplever en temmelig generende vindstøj ved kørsel på lande- og motorvej. Umiddelbart lyder det som om, støkilden kunne være utætte lister i de forreste sideruder, men der er ingen træk at mærke.

Har hørt at det er et kendt problem for 155'eren stammende fra sidespejlets montering i døren, og at det i nogen grad kan afhjælpes med opfyldning af skum i hulrummet mellem spejl og interiør.

Er der nogen, som har erfaring med problemet og løsning af samme?

Mvh
Hasse



ole
Indlæg: 72
Tilmeldt: 06 okt, 2003 17:38
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Indlæg af ole » 27 nov, 2005 20:19

Det lyder interessant det med sidespejlet.
Jeg har også vindstøj i min og det lyder også som om det kommer fra vinduet/dørens lister. Men det var der også da den var ny så jeg tror ikke det hjælper at skift lister.

Hilsen Ole

lada
Indlæg: 5
Tilmeldt: 21 aug, 2006 18:38
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af lada » 21 aug, 2006 18:42

Har samme problem i min 155'er og forreste lister og døre er fine, så jeg lever med det. Det kommer dog først omkring 100 km/t

evk
Indlæg: 32
Tilmeldt: 05 dec, 2003 09:15
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af evk » 24 aug, 2006 08:20

Har haft problem med kraftig vindstøj fra fordøren i højre side specielt ved kraftig sidevind og høj hastighed.
Det lød næsten som om dørrammen blev presset væk fra gummilisten.
For kort tid siden fik jeg vand ind i bunden af bilen i højre side.
Jeg skiftede gummilisten og væk var problemet også med vindstøjen.
Det skal lige tilføjes at der ikke var synlige defekter mm. på den gamle gummiliste.

Mvh.
EVK
155 V6

pinin
Indlæg: 9
Tilmeldt: 27 nov, 2005 18:13
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af pinin » 01 dec, 2007 00:45

Har nu skiftet den foreste dørliste i venstre side hvilket lader til at have taget det værste vindstøj. Venter på listen til højre side, da de tilsyneladende er svære at skaffe originalt, evt pga. stoppet produktion??

Er der apropos nogle der ved om der er forskel på højre/venstre dørliste (idet de har forskellige reservedelsnr.)?

I øvrigt var der heller ikke synligt slid på de gamle lister her...

Besvar

Tilbage til "Alfa 155 Generelle emner"